M -MH- skrev:
Förresten, har ni piggrollern i vatten under tiden? Blir lite blött uppe på spacklet om man tar den från hinken och rollar, märkte jag. :thinking:
nja när det är stora arealer så är det full rulle so to speake.. när det är mindre tror jag är bäst att ha 1-3st som är torra och byta av. om inte missfärgningar stör såklart

OK, nu läste jag på påsen istället för i produktbladet... :rolleyes:

Tekniskt datablad för Megaplan, anvisningar för golvavjämning, produktinformation, delvis skrynkligt papper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tekniskt datablad med rödmarkerad text: "Rekommenderad vattenilsätt: 3,8 - 4,1 liter/säck (19 -20,5 %)".
Skapa konto

Så, med mer vatten per säck blev det bättre. Nu gjorde jag också i tre lager där sista lagret blev 15-10 mm tjockt.

Men inte riktigt så bra som jag trodde när jag la ut det, på något ställe blev det 3-4mm för högt, och något ställe 2mm för lågt. Svårt att se när man lägger ut om det är för högt eller för lågt, och direkt självnivellerande kan man inte säga att det är. Tyckte inte det var särskilt stressigt att göra det själv.

Rum under renovering, nygjuten betonggolv, isoleringsmaterial på väggarna, byggmaterial, och arbetsverktyg synliga.
Skapa konto

Kanske pröva med fler nivåpinnar? :thinking:

Jag får antingen slipa ner eller bila bort och fylla upp igen det värsta. Jaja, jag gör färdigt rummet först.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.