Hej,

Jag renoverar, har tagit bort skivmaterial i rummen i huset och plankväggarna är nu framme. Jag känner på flera ställen att det är ett svagt drag från glipor mot väggar och tak.

Vad ska jag göra, spontant funderar jag på att använda fogskum eller försöka få in drevremsa, det senare blir nog svårt på vissa ställen.

Hur skulle ni gjort?
 
Vindskyddspapp/väv?
 
Olackerade träplankor som inte möts helt, vilket indikerar drag i konstruktionen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


På sådana ställen drar det
 
Knôka dit lite drev då. Ska du isolera på insidan av plankväggen?
 
Ja jag tänkte isolera 45mm på insidan av ytterväggen.
 
Fogskum...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.