A Adkit skrev:
Det kostar inte 27 000 kr att göra ett stambyte, det är vad folk säger det kostar när de "tog hjälp av ett par kompisar som hade kunskap" och gjorde allting själv vilket jag inte kan göra. Jag kan liksom bygga ett hus för en billig peng också om jag kunnat men det kan jag inte.
Gjorde ett jobb á 2 dagar för ish 80k. 6m stam.

• Gilla
Plupp 175561
  • Laddar…
@Adkit Lite nyfiken hur gick det, valde du relining.

Är lite insatt i relining, mina grundregler utifrån det:

* Använd relining, när det ska gå fort, på rör som är större än DN50. DN50 är för smått för att få det det bra. Om det är okej med avstängt avlopp och byggdamm under en tid, välj traditionellt byte.
* Kostnaden för traditionellt byte beror mycket på vad du gör själv, eller hur rören ligger.
* Vid relining använd foder, inte spray.
* Installera alltid med ett fodergrenrör i förgreningarna.
* Ta reda på referenser på installatören (sådana som du inte får från dem) och besök en pågående arbetsplats. Rent och snyggt - större chans att det är en bra installatör.
* Att filma ett avlopp innan man rensade säger inte så mycket. Så som flera firmor gör, som riktar in sig på villor, de erbjuder gratis filmning. Kom ihåg inget är gratis, det tar de igen sen.
* Ta in offerter från andra företag.
* Kom ihåg att en säljare är ingen expert, utan - ja just det - en säljare.

Just firman du nämner har tidigare varit kända för lite tveksamma försäljningsmetoder. T.ex. dyra offerter, som måste svaras på snabbt, gärna på en gång, för då kan de börja redan nästa vecka, annars får du vänta i minst ett halvår"

• Gilla
Larocc och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.