Tyrre, den lilla hon blir 18 cm bred (den stora 50 cm). Diskbänken är specialbeställd genom Vedum och kommer från Intra, se http://www.intra-group.com/2280

Det är en likadan som IntraChef Profi 1250 R/L, fast endast 120 cm bred istället för 125 cm, därav "special"-beställningen.

Vi kommer att ha diskstället i ett 80-skåp ovanför diskbänken då jag inte vill ha något diskställ framme. Därför räcker denna "korta" diskbänk med endast 40 cm diskbänk bredvid hoarna, sedan kommer diskmaskinen i arbetshöjd  8-)

Jag är lite rädd för mannen på bilden med diskmaskien :-/

Tyrre skrev:
...

Jag skulle även vilja se en bild på Misse_o_Mojjes hörnskåp. Vilket fabrikat är det? Låter klart intressant.

...
Hörnskåpet finns hos flera kökstillverkare, men vi har valt ett Noblessa kök. Tyvärr hittar jag inte en enda bra bild på skapelsen, men om någon månad kanske jag kan återkomma med en.
/U

Tyrre skrev:
Men när det kommer till skärbrädor måste jag stå på mig lite till. Ibland när köket är överbelamrat med saker är skärbrädan den enda platsen att skära på, eller ställa saker på. Visst får man städa lådan/skåpet under oftare men det tycker jag det är värt.
Jag håller med om att det kan vara bra med extra avställningsytor, men, det finns jättebra skärbrädor med plåt under som man kan lägga i lådorna. Du får fördelarna som med utdragbara skärbrädor, men det är lättare att göra rent dem, smart tycker jag... :)

Men är det inte trist då man ska ha sakerna i lådan?
Är inte skärbrädan ivägen då?

Helt underbar byggbeskrivning - vilken möbelsnickare och webpulare [smiley=thumbsup.gif]

Stiligt!

Undras om IKEA's (stulna ;)) lösning ger ett lika snyggt slutresultat..?

carren skrev:
Så, please,. bilder vore kul!
Här är första bilden på sockellådan som vi valde till vårt HTH-kök. Passar utmärkt till att ha plåtar och galler till ugnen

• IMG_0363.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
bild nummer 2...

• IMG_0364.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.