2 055 läst ·
12 svar
2k läst
12 svar
Det andra badrummet, det på övervåningen, planlösning ca 3,10 *1,8m
Jag fick så himla mycket ideer på badrummet på bottenvåningen så kan inte låta bli att fråga även om det på övervåningen,
(Ja, vi kör båda på en gång innan inflytt eller eventuell uthyrning)..
Badrummet är på övervåningen, det är snedtak. Dörröppningen måste komma där taket är som högst (för det vetter ut mot hallen).
Måtten är ca 3,10 *1,8 meter. (Idag är det egentligen bara 1,8 * ca 1,73 men vi tar klädkammaren som ligger vägg i vägg i anspråk för ett större badrum... hoppas vi inte gör bort oss där men båda sovrummen på övervåning har både ett antal garderober och klädkammare).
Vi är ganska så flexibla med vad som kan finnas där.
Måste finnas:
Toa
Handfat
Dusch
Får gärna finnas
Rymligt dubbelhandfat
Badkar och Dusch eventuellt separerade
Plats för förvaring
Badrummet är på övervåningen, det är snedtak. Dörröppningen måste komma där taket är som högst (för det vetter ut mot hallen).
Måtten är ca 3,10 *1,8 meter. (Idag är det egentligen bara 1,8 * ca 1,73 men vi tar klädkammaren som ligger vägg i vägg i anspråk för ett större badrum... hoppas vi inte gör bort oss där men båda sovrummen på övervåning har både ett antal garderober och klädkammare).
Vi är ganska så flexibla med vad som kan finnas där.
Måste finnas:
Toa
Handfat
Dusch
Får gärna finnas
Rymligt dubbelhandfat
Badkar och Dusch eventuellt separerade
Plats för förvaring
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Ska ni ha badkar i båda badrummen? Verkar onödigt?
Hur ofta använder folk sina dubbelhandfat ? De jag känner säger att det visst förekommer, men alls inte ofta! Jag tror det är mer nytta av att kunna ha t.ex en bänkyta, för att underlätta vid stök med tvättmaskinen. Tag bort det vänstra handfatet och sätt dit en bänk med skåp och tvättmaskin inunder, på ett lagom avstånd från det högra handfatet.
Två personer son gör sig i ordning samtidigt behöver detta.HasseTeknik skrev:Hur ofta använder folk sina dubbelhandfat ? De jag känner säger att det visst förekommer, men alls inte ofta! Jag tror det är mer nytta av att kunna ha t.ex en bänkyta, för att underlätta vid stök med tvättmaskinen. Tag bort det vänstra handfatet och sätt dit en bänk med skåp och tvättmaskin inunder, på ett lagom avstånd från det högra handfatet.
När jag bodde hemma stod jag och syrran framför vars ett handfat dagligen medan mamma gjorde sig i ordning på toaletten där nere.
Jag saknar ett andra handfat under våra spegelskåp när jag och sambon gör oss i ordning för fest.
mm,, kanske onödigt med badkar både uppe och nere. Har man barn så inte helt ovanligt att duch o andra aktiviteter sker samtidigt.. Men kanske kan vara en bra plan att ta bort badkaret och sätta en hel sida med bänk o handfat längs den väggen istället... eller toa...
Hej hopp,,,
Ingen som vill kommentera alla mina "fina" ritningar. Det brukar ju finnas massor med människor med en MASSA bra idder här...
Badrummet är rivet o snart skall vi dra alla rör och nytt vatten så kom med ideer pleeeease!!!!
Ingen som vill kommentera alla mina "fina" ritningar. Det brukar ju finnas massor med människor med en MASSA bra idder här...
Badrummet är rivet o snart skall vi dra alla rör och nytt vatten så kom med ideer pleeeease!!!!
OBS, att det finns tvättmaskin i källaren så det primära är inte att få in tvättmaskin.. Ev skall övervåningen hyras ut och då kunde det ju ändå vara najs med tvättmaskin där 
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Flytta termostaten på ett element till andra sidan av det
Värme allmänt -
Dusch mot rakvägg, hur löser man detta badrummet
Badrum -
Hur kan man enklast måla det andra lagret med fasadlasyr?
Färg, Måla & Tapetsera -
Hur gör jag för att ändra färg på skjutdörr? Går det?
Färg, Måla & Tapetsera -
Upptäckte 230V på en metallkrok i badrummet, är detta dolt fel?
Juridik