B Bopåzoo skrev:
Vet du en lite rolig grej, när man inte har några bra argument brukar man komma med personliga påhopp. Du har endast kommit med sånna och inga argument. Du har förlorat. Men lycka till med din ruttnande corona hjärna :crysmile: Blir kul sen när ni insett hur fel ni haft och istället säger " jag men jag sa ju det hela tiden"
Ja du, vad svarar man på det... Argumenten finns där för dom som är mottagliga. Klarar man inte av se sambandet mellan vaccin och minskad risk för allvarlig sjukdom och vårdbehov är man antingen dålig på att dra slutsatser från siffror eller så saknar man tilltro till underlagen. Jag vet faktiskt inte vilken kategori du tillhör. Vill dock minnas att det var du som drog medicinska slutsatser om vaccinets påverkan på fertiliteten baserat på en jämförelse med en annan person, vilket tyvärr bara är korkat.

En annan trist sak är bristen på empati för att andra än du själv drabbas av pandemin. Nu kan kan jag blanda ihop olika stora tänkare i denna tråd men att inte känna med dom som slitit i vården under pandemin är märkligt. Förutsatt att man inte tror att allt är en bluff då. Samma sak gäller för att förlöjliga att människor drabbats på ett negativt sätt av restriktionerna.

Källkritik verkar inte vara ett koncept du tror på, vilket ger bra förutsättningar för att fastna i diverse konspirationsteorier. Skulle vara intressant att höra dina åsikter runt människans påverkan på klimatet, stölden av valet i USA, 5G mm. Kanske är det en satanistisk pedofilring som drar i trådarna?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
B Bopåzoo skrev:
Fast vaccinerade blir ju inte sjuka enligt dig så varför skulle dom behöva vård?
Om detta nu skulle stämma så varför är ni som tror att hela pandemin är påhittad så rädda för att släppa de vaccinerade före i kön vid covid?
Jag är inte alls för en sådan sak men försöker förstå resonemanget och vänder din fråga mot dig.
Ingen har förövrigt sagt att vaccin är 100% och när nya varianter kommer så fungerar inte vaccin för dessa på samma sett som att ett polio vaccin inte funkar för mässningen eller påssjuka.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
snuttjulle snuttjulle skrev:
Om detta nu skulle stämma så varför är ni som tror att hela pandemin är påhittad så rädda för att släppa de vaccinerade före i kön vid covid?
Jag är inte alls för en sådan sak men försöker förstå resonemanget och vänder din fråga mot dig.
Ingen har förövrigt sagt att vaccin är 100% och när nya varianter kommer så fungerar inte vaccin för dessa på samma sett som att ett polio vaccin inte funkar för mässningen eller påssjuka.
Är inte rädd, dom får gärna gå före. Menar bara på att om det skulle bli på detta sett så skulle det gå rätt snabbt ut för. Folk hade börjat bränna städer och allt det där i uppror.

Nya varianter har bara uppkommit pga av vaccinet, skulle säga att dom som tar vaccinet är själviska för nu har vi som inte tagit vaccinet högre chans att dö.

• Haha
Fairlane
  • Laddar…
B Bopåzoo skrev:
Nya varianter har bara uppkommit pga av vaccinet, skulle säga att dom som tar vaccinet är själviska för nu har vi som inte tagit vaccinet högre chans att dö.
Väldigt intressant hur du slänger dig med sanningar som går tvärt emot vad tillgänglig forskning säger. Några exempel:
  • Endast p.g.a. vaccinet som det uppstår nya mutationer. Hittar ingen källa alls på det. Är också ganska uppenbart fel eftersom mutationer uppstod innan vaccineringen inleddes. T.ex. upptäcktes alfa-varianten i november 2020
  • Vaccinet är farligt. Jag hittar inga källor som påstår att vaccinet skulle vara farligare än sjukdomen.
  • Vaccinet påverkar förmågan att bli gravid. Jag hitta massor av källor som bekräftar att det är en myt, ingen hävdar annat
Blir lite nyfiken hur du kommer fram till alla dina "sanningar". Något obskyrt forum på nätet kanske? Eller sitter du helt enkelt bara och gissar utifrån magkänslan?

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Väldigt intressant hur du slänger dig med sanningar som går tvärt emot vad tillgänglig forskning säger. Några exempel:
  • Endast p.g.a. vaccinet som det uppstår nya mutationer. Hittar ingen källa alls på det. Är också ganska uppenbart fel eftersom mutationer uppstod innan vaccineringen inleddes. T.ex. upptäcktes alfa-varianten i november 2020
  • Vaccinet är farligt. Jag hittar inga källor som påstår att vaccinet skulle vara farligare än sjukdomen.
  • Vaccinet påverkar förmågan att bli gravid. Jag hitta massor av källor som bekräftar att det är en myt, ingen hävdar annat
Blir lite nyfiken hur du kommer fram till alla dina "sanningar". Något obskyrt forum på nätet kanske? Eller sitter du helt enkelt bara och gissar utifrån magkänslan?
Tv 4 och andra sånna medier är inte giltiga källor. Du vet väll att när du googlar saker så sållas visa saker bort va? Du får lov att titta djupare.

• Haha
  • Gilla
Uwe H och 1 till
  • Laddar…
B Bopåzoo skrev:
Tv 4 och andra sånna medier är inte giltiga källor. Du vet väll att när du googlar saker så sållas visa saker bort va? Du får lov att titta djupare.
Kollar inte på tv speciellt mycket. Blir mer radio.

Kan du inte bara redovisa dina källor på de tre påståendena jag listade så slipper jag leta? Eller fans det inga?

N nybyggarn3 skrev:
Kollar inte på tv speciellt mycket. Blir mer radio.

Kan du inte bara redovisa dina källor på de tre påståendena jag listade så slipper jag leta? Eller fans det inga?
Tv och radio styrs av samma människor och de sägs exagt samma saker där som på tv men du måste känt dig jävla smart nu haha

B Bopåzoo skrev:
Tv och radio styrs av samma människor och de sägs exagt samma saker där som på tv men du måste känt dig jävla smart nu haha
Så inte en ända källa alltså. Skulle det verkligen vara bättre än alla tillgängliga?

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
B Bopåzoo skrev:
Kan du inte tala om vilka nyheter du läser så vi oxå kan bli så upplysta som du?
OBS div skumma länkar utan förklaring tilll någon timmes video duger inte utan en riktig rapport är det som gäller så det går att läsa data.

• Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Kan du inte tala om vilka nyheter du läser så vi oxå kan bli så upplysta som du?
OBS div skumma länkar utan förklaring tilll någon timmes video duger inte utan en riktig rapport är det som gäller så det går att läsa data.
Jag har väldigt svårt att förstå hur man kan tro på konspirationsteorier som bygger på att alla med sanningen blir nedtystade av all tillgänglig media. Det skulle innebära att hela forskarvärlden och hela värdens fria media skulle vara med på komplotten.

All kommersiell fri media i hela världen skulle tända på alla cylindrar för en möjlig nyhet som t.ex. att vaccinets skadliga effekter mörkats. På samma sätt som forskare över hela världen skulle göra vad som helst för att få äran för en sådan upptäckt, utom möjligtvis de som står bakom vaccinen då.

Jag tror vi har med Troll at göra i denna tråd. Kan inte se att någon skulle vara så inskränkt att dom tror på denna typ av konspirationsteorier.

N nybyggarn3 skrev:
Någon av alla tänkare här måste väl kunna redovisa någon källa?

B Bopåzoo skrev:
Vilka är dessa "människor" som styr all världens fri media? Är det den satanistiska pedofilringen?

B Bopåzoo skrev:
[länk]

Haha 3000 fler 2020 än 2002 som dog vilken skräck corona är
Men vänta nu, här har vi ju en källa. Hur kan SCB helt plötsligt vara en tillförlitlig källa? Styrs inte dom av dom onda människorna som kontrollerar google, tv4 och övrig fri media?

Blev väldigt tyst här när man efterfrågar källor på konspirationsteorierna. Kanske bara var troll som härjade. Man undrar med vilket syfte dock.

• Gilla
markusw
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.