Dax för en rolig trådstart!
Har ni en udda, idiotisk, genialisk eller bara konstig lösning på ett problem ni stött på?
Visa då den lösningen med en bild eller en förklaring!
Det kan vara nåt som du eller någon annan kommit på.
En fullständig tabbe, eller nåt ni är stolta över. Det är fritt fram!
Har ni en udda, idiotisk, genialisk eller bara konstig lösning på ett problem ni stött på?
Visa då den lösningen med en bild eller en förklaring!
Det kan vara nåt som du eller någon annan kommit på.
En fullständig tabbe, eller nåt ni är stolta över. Det är fritt fram!
Avloppsproblem, det är INTE roligt, desto roligare är det när man slår en röris på fingrarna: ;-)
Jag var och jobbade som snickare där kunden hade ett vattenreningsverk som svämmade över golvet då det backspolade.
Rörmockaren sa att det inte gick att göra något åt det pga vattenlåset i golvbrunnen, - det finns en begränsning på hur fort golvbrunnar kan ta emot vatten. Sa han och ryckte på axlarna.
Dan därpå fick han kaffet i vrångstrupen när han såg att jag hade borrat hål i vattenlåsets plana del och anslutet skvallerröret (22 mm) med en elförskruvning storlek 25mm.
Tätt och fint och inget vatten på golvet utan att påverka golvbrunnens funktion.
Vattnet åkte nu direkt ner i avloppet utan att ta dig igenom vattenlåset.
Jag var och jobbade som snickare där kunden hade ett vattenreningsverk som svämmade över golvet då det backspolade.
Rörmockaren sa att det inte gick att göra något åt det pga vattenlåset i golvbrunnen, - det finns en begränsning på hur fort golvbrunnar kan ta emot vatten. Sa han och ryckte på axlarna.
Dan därpå fick han kaffet i vrångstrupen när han såg att jag hade borrat hål i vattenlåsets plana del och anslutet skvallerröret (22 mm) med en elförskruvning storlek 25mm.
Tätt och fint och inget vatten på golvet utan att påverka golvbrunnens funktion.
Vattnet åkte nu direkt ner i avloppet utan att ta dig igenom vattenlåset.
Klicka här för att svara