C Chentin skrev:
Nästa fråga:
Är det någon som har lyckats prismatcha mot Gekås? Antingen på Bauhaus eller Hprnbach?

Gekås har ingen hemsida som visar priser och dom lämnar heller ingen information om produkternas priser om man ringer dit, men ponera att man har en god vän som befinner sig i Ullared och medelst videosamtal i realtid kan visa priserna, när man står på plats i Bauhaus kundtjänst. Då kan dom väl rent krasst inte neka?
Det är ju en fysisk butik - i Sverige och konkurrentens pris är uppenbart.

Jag fattar. Enormt omständligt, men ändå.
Kanske det räcker med dagsfärska, överskådliga bilder med EAN-kod och prislapp?
Jag har inte gjort det men läst om folk här som gjort det.
Det SKA fungera.

Jag har prismatchat både Hornbach och Bauhaus mot Ica Maxi genom att använda foto taget samma dag (och en gång ringt till dem för bilden var tagen igår...).

/Jocce

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Någon som lyckats prismatcha mot Bygghemma? De har ju ”visningsbutiker”, men oklart om det är att likställa med butik?

S scim skrev:
Någon som lyckats prismatcha mot Bygghemma? De har ju ”visningsbutiker”, men oklart om det är att likställa med butik?
Hornbachs prisgaranti gäller mot nätpriser i Sverige.
Skärmdump av Hornbachs webbplats som beskriver deras prisgaranti mot nätpriser i Sverige, med specifika villkor och undantag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

https://www.hornbach.se/service/lagprisgaranti/

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
S scim skrev:
Tror jag har lyckats prismatcha Bauhaus mot Bygghemma.

Clas Ohlson kör ju 20% medlemsrabatt vid köp av 3 varor eller mer.
Hur brukar Bauhaus ställa sig till detta?
Kollar man direkt på CO:s hemsida står ju ett pris, men när man är inloggad och har plockat ner 3 prylar i kundkorgen då blir ju priset ett annat.

Någon som har lyckats göra en prismatchning under dessa premisser?

C Chentin skrev:
Clas Ohlson kör ju 20% medlemsrabatt vid köp av 3 varor eller mer.
Hur brukar Bauhaus ställa sig till detta?
Kollar man direkt på CO:s hemsida står ju ett pris, men när man är inloggad och har plockat ner 3 prylar i kundkorgen då blir ju priset ett annat.

Någon som har lyckats göra en prismatchning under dessa premisser?
Har för mig att det står att det inte gäller Priser som är för medlemmar och liknande.

Men kan säkert med rätt/fel medarbetare lyckas få det att slinka igenom...

/Jocce

K
Rent generellt ska det inte gå att matcha mot sånna ”köp fler erbjudanden”, och även mot de som bara gäller medlemmar. Även om det är gratis (rent pengamässigt) att bli medlem..

Bauhaus Norsborg brukar vara ganska nitiska också när jag prismatchat där, så har svårt att se att man kan ha tur med rätt person där.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.