596 065 läst ·
10 588 svar
596k läst
10,6k svar
Den stora öltråden!
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 194 inlägg
Det är en buttolo, en slags lockpipa för rådjur. De är dock relativt meningslösa ur jaktperspektiv, då de främst funkar på brunstiga råbockar, och när man väl börjar jaga på hösten är brunsten nästan alltid över.
Och om någon undrar, nej jag dricker inte öl när jag jagar. Jakten börjar på måndag (16/8). Beväpnad bara med två öl hade jag som mest kunnat skåla med eventuella djur som kommit.
Och om någon undrar, nej jag dricker inte öl när jag jagar. Jakten börjar på måndag (16/8). Beväpnad bara med två öl hade jag som mest kunnat skåla med eventuella djur som kommit.
Inget klår en iskall Staropramen
Jag skrev tidigare om Jever, att det var länge sedan jag drack en. Så nu köpte jag Jever.
Jag finner inte beskan lika häftig som jag minns den. Jag tror mest min egen smak samt en allmän utveckling mot beskare och syrligare öl, som förändrat min förväntan på öl.
Men mest skriver jag inlägget för att få lägga upp bilden.
Sorry Nicro, jag kunde inte låta bli.
Men nu ska jag inte inkräkta mer på din grej.
Men jag kunde inte låta bli när det plötsligt dök upp ett sånt djur här hemma.
Jag finner inte beskan lika häftig som jag minns den. Jag tror mest min egen smak samt en allmän utveckling mot beskare och syrligare öl, som förändrat min förväntan på öl.
Men mest skriver jag inlägget för att få lägga upp bilden.
Sorry Nicro, jag kunde inte låta bli.
Men nu ska jag inte inkräkta mer på din grej.
Men jag kunde inte låta bli när det plötsligt dök upp ett sånt djur här hemma.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder