599 119 läst ·
10 686 svar
599k läst
10,7k svar
Den stora öltråden!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En Scan hamburgepuck (stekt förstås med lämpliga tillbehör) fick samsas med denna öl nu.
Jag gillar den, tycker dock att den är mer en "bitter". (Men jag är ganska usel på ölstilar, så jag kan absolut ha fel)
En sån här grumlig variant på öl, men som sagt, jag gillar den.
Jag kommer att köpa fler!
Redigerat:
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 668 inlägg
Ok, en fråga till er konnässörer apropå att bitter nämns i förra inlägget. Under en period för ca. 30-35 år sedan så drack jag orimliga mängder bitter i samband med besök i u-landet med bra fotboll och trevlig pubkultur.
P.g.a. anledningar kommer jag egentligen inte ihåg så mycket mer än att jag nog oftast beställde en pint av "husets bitter" och att jag gillade det som fan. Inte mycket att gå på men tipsa mig gärna om en bra inkörs-bitter att testa för att se om jag fortfarande är lika förtjust.
P.g.a. anledningar kommer jag egentligen inte ihåg så mycket mer än att jag nog oftast beställde en pint av "husets bitter" och att jag gillade det som fan. Inte mycket att gå på men tipsa mig gärna om en bra inkörs-bitter att testa för att se om jag fortfarande är lika förtjust.
Börja (om) med en ESB (Extra strong bitter) från Fullers bryggeri, finns på många Systembolag i ordinarie sortiment. Du kommer inte bli besviken…B Bästerortarn skrev:Ok, en fråga till er konnässörer apropå att bitter nämns i förra inlägget. Under en period för ca. 30-35 år sedan så drack jag orimliga mängder bitter i samband med besök i u-landet med bra fotboll och trevlig pubkultur.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 273 inlägg
Handpumpat på krogen.B Bästerortarn skrev:
Jag gillar the Old Brewer (finns i Vasastan och vid Hornstull och har oftast Timothy Taylor på fat), men många krogar har handpumpar. Accurat har väl uppåt ett halvdussin, Bishop’s Arms har nog också ofta flera.
Man kan förstås köpa ESB eller Bedarö Bitter på flaska också, men vill du återuppväcka dina pubminnen, då är det puben som gäller.
En pint Best och en fish ’n’ chips med currysås. Gillar du inte det längre, då kan du titta på VM och dricka Carlsberg istället. 😉
Pine brewing har någon fin på bolaget som jag gillar. Kanske värt ett test!B Bästerortarn skrev:Ok, en fråga till er konnässörer apropå att bitter nämns i förra inlägget. Under en period för ca. 30-35 år sedan så drack jag orimliga mängder bitter i samband med besök i u-landet med bra fotboll och trevlig pubkultur.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 668 inlägg
Benli60 skrev:
ESB ska inköpas men Bedarö låter fan bekant, är rätt säker att jag testat den och att den inte smakade i närheten av vad jag kommer ihåg från ungdomen.Nötegårdsgubben skrev:
Handpumpat på krogen.
Jag gillar the Old Brewer (finns i Vasastan och vid Hornstull och har oftast Timothy Taylor på fat), men många krogar har handpumpar. Accurat har väl uppåt ett halvdussin, Bishop’s Arms har nog också ofta flera.
Man kan förstås köpa ESB eller Bedarö Bitter på flaska också, men vill du återuppväcka dina pubminnen, då är det puben som gäller.
En pint Best och en fish ’n’ chips med currysås. Gillar du inte det längre, då kan du titta på VM och dricka Carlsberg istället. 😉
Nu är det inte nödvändigtvis mina pubminnen jag vill återuppväcka, mycket av det bagaget hade jag gärna haft ogjort. Men ja, jag kommer kanske bli tvungen till en krogrunda i höst efter att ha skogsbadat skiten ur semestern.
Jag vet att jag frågade på den engelska puben i hörnan St. Eriksg/Fleminggatan och även den engelska puben några hundra meter ner på Fleminggatan för något år sedan men fick lite avmätt halvdryg respons så jag blev gubbsur och sket i det.
Läggs till på listan!T Takko skrev: