S Saelen skrev:
[bild]
Någon härifrån?
Skämtare där.. 😂😉

B Bästerortarn skrev:
ESB ska inköpas men Bedarö låter fan bekant, är rätt säker att jag testat den och att den inte smakade i närheten av vad jag kommer ihåg från ungdomen.
ESB (som jag verkligen gillar) är egentligen inte en klassisk bitter, vilket i allt väsentligt är mellanöl. ESB är 1–2 procentenheter starkare och ofta mer kolsyrad också får jag för mig (men kan ha fel i).

Som sagt, god öl, men inte en klassisk bitter.
B Bästerortarn skrev:
Jag vet att jag frågade på den engelska puben i hörnan St. Eriksg/Fleminggatan
Mackinlays? (Skotsk om man ska vara sån, men den fajten kan vi ju slippa). Länge sen jag var där, men de borde väl kunna ha handpumpad bitter kan jag tycka.

T Takko skrev:
Pine brewing har någon fin på bolaget som jag gillar. Kanske värt ett test!
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
ESB (som jag verkligen gillar) är egentligen inte en klassisk bitter, vilket i allt väsentligt är mellanöl. ESB är 1–2 procentenheter starkare och ofta mer kolsyrad också får jag för mig (men kan ha fel i).

Som sagt, god öl, men inte en klassisk bitter.

Mackinlays? (Skotsk om man ska vara sån, men den fajten kan vi ju slippa). Länge sen jag var där, men de borde väl kunna ha handpumpad bitter kan jag tycka.
Samma ö för bövelen 😀 Jo, det tänkte jag också och tidigare har dom alltid varit trevliga men ......

Nåja, jag får väl helt enkelt prova mig fram.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Mikael_L
B Bästerortarn skrev:
Ok, en fråga till er konnässörer apropå att bitter nämns i förra inlägget. Under en period för ca. 30-35 år sedan så drack jag orimliga mängder bitter i samband med besök i u-landet med bra fotboll och trevlig pubkultur.

P.g.a. anledningar kommer jag egentligen inte ihåg så mycket mer än att jag nog oftast beställde en pint av "husets bitter" och att jag gillade det som fan. Inte mycket att gå på men tipsa mig gärna om en bra inkörs-bitter att testa för att se om jag fortfarande är lika förtjust.
Det är väl bara att börja beta av denna lista (först kolla vilka man ens kan få tag på)
https://www.beeradvocate.com/beer/t...EQFnoECEQQAQ&usg=AOvVaw0RBmgY4biH2SRknVPUNIgn

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Mikael_L
Fuller's London Pride finns på systemet och har plats 14 på listan
Bedarö bitter har plats 49
Hobglobin ruby har plats 91

Men det är kanske främst Timothy Taylors boltmaker som har en hedrande 3'e plats som man borde testa.
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/timothy-taylors-5123001/
Dock är det endast Göteborgare och en enda från Gullspång som kan knalla in i butik och handla.
Vi andra måste beställa minst 8 st.
Finns det någon i Uppsala som vill dela med mig?

• Gilla
Bästerortarn och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
  • Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Som sagt, Timothy Taylor gör bra bitter.

Hobgoblin tycker jag smakar lika artificiellt som Newcastle Brown. Drack mängder av båda för 20–30 år sen, men nu – meh. Om det är för att man fått smak för bättre eller för att smaklökarna förändrats låter jag vara osagt.

• Gilla
Bästerortarn
  • Laddar…
Äsch, jag gör om min semesterbeställning hos bolaget och beställer 8 st., måste ju hinna klämma i mig allt också 😮

• Haha
Mikael_L
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Handpumpat på krogen.

Jag gillar the Old Brewer (finns i Vasastan och vid Hornstull och har oftast Timothy Taylor på fat)
Suget slog till under eftermiddagen och promenaden var besvärande regnig, så varför inte passa på?
IMG_8863.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men världen var emot mig. Inte nog med att de inte hade Timothy Taylor idag, den de hade istället hade blivit gammal. Handpumpad öl håller inte lika länge helt enkelt, så fler behöver vara med och dela bördan! 😉

Så nu får bartendern göra rent faten och jag dricka Bishop’s finger.

Så kan arbetsveckan också sluta, och dagen börja för honom.

Trevlig helg!

• Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Trevlig helg på er. Löp och köp. Höga poäng på denna.
20260703_172428.jpeg
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Säljstart idag på systemet ...
[länk]
Stod du först i kön? :)
Jag svängde förbi på eftermiddagen mellan regnskurarna för att spontanköpa lite och fylla på garagelagret som började bli tomt. Trevligt nog fanns både den här och Basquelands Beastquake från dagens släpp på hyllan. Bingo alltså 🥰😎😀

T Tabors39 skrev:
Trevlig helg på er. Löp och köp. Höga poäng på denna.
[bild]
Instämmer! ☝️
20260703_175910050.JPG
Skapa konto

Drickes gärna ur lämpligt glas, men funkar även direkt ur burken i a-traktor, sonen spelar Korslagda för pappan. 🤘
In mot Alive dag 2. 🍻

• Haha
  • Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
Provade denna, lite väl besk för min smak...
img_1783095474593.jpg
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.