595 983 läst ·
10 583 svar
596k läst
10,6k svar
Den stora öltråden!
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 287 inlägg
Druckit en alkoholfri Fenix efter Yxbacken Extreme Challenge, samt nån Ipa har jag för mig. Helt ok, de är ju ändå från Peking 😁Roga1337 skrev:
Innis & Gunn originalet, hade glömt bort hur god denna är för jag har nog inte druckit den på 7-8 år.
Är det en öl eller en efterrätt? Lyx för facila 23:50 och nu kommer det inte dröja innan jag njuter av den igen.
Ger den 5 av 5 ekfat.
Är det en öl eller en efterrätt? Lyx för facila 23:50 och nu kommer det inte dröja innan jag njuter av den igen.
Ger den 5 av 5 ekfat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 287 inlägg
Håller med, riktigt jäkla god öl!Maria T skrev:
Tennents är också en smaskig jäkel från Skottland
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 287 inlägg
https://vinomondo.se/p/ol/tennents-whiskey-oak-8854003/[SKPG]Zamora skrev:
Skumt, sökte på samma nummer som vinomondo säger, 88540, och det länkar till en helt annan vara på Systembolaget.
Men den här ser väldigt mumsig ut, får överlägga med mig själv om det blir beställning.
Till och efter lite mat med dotter, måg o barnbarn blev det ett par öl.
Neon beast från Salama brewing, helt ok. Mjuk öl i smak och lite gräddig.
Och en från To öl. Ok men inget speciellt.
Neon beast från Salama brewing, helt ok. Mjuk öl i smak och lite gräddig.
Och en från To öl. Ok men inget speciellt.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 194 inlägg
Den här veckan har jag haft två kvällar med ölande på lokal.
Den första blev av en händelse i brown ale och bitter-tema. Handpumpad bitter borde jag verkligen dricka oftare. Det kräver sin sinnesstämning, men kan verkligen falla mig perfekt på läppen i sin kolsyresvaga blommighet.
Och idag blev det lika oförhappandes ett par–tre ofiltrerade Urquell. Också något jag är oerhört svag för.
Det är gott med öl! 🍻
Den första blev av en händelse i brown ale och bitter-tema. Handpumpad bitter borde jag verkligen dricka oftare. Det kräver sin sinnesstämning, men kan verkligen falla mig perfekt på läppen i sin kolsyresvaga blommighet.
Och idag blev det lika oförhappandes ett par–tre ofiltrerade Urquell. Också något jag är oerhört svag för.
Det är gott med öl! 🍻
Jag var också på lokal i förrgår.
Provade en Eriksberg Karaktär
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/eriksberg-8993703/
Nåja, nu hade den inte så vansinnigt mycket karaktär (så man typ studsade till), men ändå i överlag en väldigt trevlig öl tyckte jag, med bra mycket mer smak än mången annan lager.
Det hade för min del kunnat varit aningen mer bett i beskan.
Men absolut tillräckligt bra öl för att jag vill tipsa om den här.
Provade en Eriksberg Karaktär
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/eriksberg-8993703/
Nåja, nu hade den inte så vansinnigt mycket karaktär (så man typ studsade till), men ändå i överlag en väldigt trevlig öl tyckte jag, med bra mycket mer smak än mången annan lager.
Det hade för min del kunnat varit aningen mer bett i beskan.
Men absolut tillräckligt bra öl för att jag vill tipsa om den här.