558 607 läst ·
9 493 svar
559k läst
9,5k svar
Den stora öltråden!
Jag brukar föredra apa om jag kan välja. Vår ölprovning där alla tog med sig två öl var för provning, där vi hade seriöst protokoll där vi betygsatte.. Landade ändå i att "jamen, en solig dag på bryggan vore den här inte så tokig!"
Förutom den grekiska ölen Mythos, inte ens i sol skulle den vara bra.
En Arboga ”Pelarborr” är aldrig fel! 
Fuktmätaren indikerar den som öl!
Då är det på riktigt!
En öl med mycket proveniens och digital överföring!
Dag
Fuktmätaren indikerar den som öl!
Då är det på riktigt!
En öl med mycket proveniens och digital överföring!
Dag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Produkter som diskuteras: "Fuktmätaren"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Inte ens x antal år tillbaka på en ö-luff i just Grekland?!Karlia skrev:
Jag brukar föredra apa om jag kan välja. Vår ölprovning där alla tog med sig två öl var för provning, där vi hade seriöst protokoll där vi betygsatte.. Landade ändå i att "jamen, en solig dag på bryggan vore den här inte så tokig!"
Jag erkänner dock att jag aldrig varit i Grekland och än mindre på öluff, men köpte en Mythos för inte så länge sedan och tänkte, jaja det rinner ner, ingen smaksensation, lite som Bud och en massa andra blasköl...
Oppigårds nya APA Jack kan rekommenderas, den överraskade mig, på ett positivt sätt!
Konstigt nog så blev jag sugen på att testa ...mikethebik skrev:
Min standardöl är en mix 50-50 av Arboga 10,2 och Falcon Bayerskt 2,8, problemet är ju att man måste dricka 2 burkar, ett svåröverkomligt bekymmer
Drycken uppkom spontant för 15-20 år sedan när jag fick några burkar Arboga av svärfar och tyckte den var för stark, så jag blandade med en bayersk och på den vägen är det.
Min yngste son som är lite av en öl-konnässör brukar kalla den häxblandning, men efter att ha smakat den ändrade han uppfattning till "klart godkänd".![]()
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
S:t Eriks Rabarberöl.
Förvånansvärt god.
Edit: länk
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/st-eriks-rabarber-sur-121103/
Förvånansvärt god.
Logga in
Skapa konto
Edit: länk
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/st-eriks-rabarber-sur-121103/
Gillar många olika sorters öl själv, beroende på tillfälle. Lite törstig en varm sommardag är det gott att svepa en vanlig lager, men som finöl eller kvällsöl att sitta och smutta lite på brukar det vara något belgiskt eller nån variant av ipa.
Några favoriter som går att få tag på:
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/rochefort-10-162703/
Den finns i ett par styrkor, 6,8,10,12. 10'an är utsökt smuttaröl, 8'an lite lättare, trevlig måltidsdryck.
En riktig favorit är Westvleteren 12, men den är inte helt lätt att få tag på.
Några favoriter som går att få tag på:
https://www.systembolaget.se/produkt/ol/rochefort-10-162703/
Den finns i ett par styrkor, 6,8,10,12. 10'an är utsökt smuttaröl, 8'an lite lättare, trevlig måltidsdryck.
En riktig favorit är Westvleteren 12, men den är inte helt lätt att få tag på.
Corona har haft en negativ effekt på både konsumtion och tillgänglighet. De gånger vi beställt från Systembolaget har det bara blivit vin och en eller annan flaska whisky. Det enda jag har kvar i källaren är mitt standardöl Brooklyn Lager - funkar vid nästan alla tillfällen - och några vällagrade Westvleteren 12. Möjligen finns det ett par St Bernardus 12 och en Westvleteren 8 kvar också.
Jag testade den, Rochefort 10 och St Bernardus 12 vid samma tillfälle en gång. Visst var det skillnader, men det är tveksamt om jag skulle kunna pricka vilken som är vilken om jag inte drack dem samtidigt.mrVoodoo skrev: