Vilken trevlig idé, tummen upp! Någon med klokskap i den anonyma kommunförvaltningen har tänkt till, billigt för kommunen och billigt för kommande husägare

• Gilla
Ossian K Olsson och 1 till
  • Laddar…
Ja, Helsingborgs kommun är jätteduktiga på att plantera träd. Här har de fått till det riktigt och planterat ett träd precis före ett övergångsställe utanför en skola. När jag påtalade det olämpliga så svarar de att när de studerat bilden så tycker de inta att det skymmer sikten. Före detta trädet planterades så hade de planterat 2 tujor, en på varje sida om övergångsstället men de tyckte de skymde sikten och tog bort dem och detta blev resultatet.

• Träd planterat nära övergångsställe utanför en skola, med skyltar i bakgrunden. Trädet är stöttat av en träställning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Arg
  • Haha
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
Äh!
I Trelleborg har man satt reklamskyltar som skymmer ena övergångsstället från centralstationen över den stora leden genom stan.
Googles bilder är tagna i andra vägbanan, när man kommer i "rätt" körfält ser man i princip inte om där är någon som ska över förrän man är framme.

"Inga problem" var svaret jag fick när jag undrade hur de tänkt här.
Reklamskylt nära övergångsställe i Trelleborg, delvis skymmer sikten för trafikanter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Ledsen
Fox Lane och 1 till
  • Laddar…
"Granne ha planterat träd för nära tomtgränsen, kan jag kapa ner det"

• Haha
pacman42
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.