På konsumentens sida
· 3 420 inlägg
Köper du en hustomt av Helsingborgs stad efter årsskiftet får du en ovanlig bonus: ett fem meter högt träd värt runt 5000 kronor. Syftet är att göra staden grönare, svalare och renare.
Du kan läsa artikeln här: Den som köper tomt får ett träd på köpet – staden ska bli grönare
Du kan läsa artikeln här: Den som köper tomt får ett träd på köpet – staden ska bli grönare
Redigerat av moderator:
Vilken trevlig idé, tummen upp! Någon med klokskap i den anonyma kommunförvaltningen har tänkt till, billigt för kommunen och billigt för kommande husägare
Ja, Helsingborgs kommun är jätteduktiga på att plantera träd. Här har de fått till det riktigt och planterat ett träd precis före ett övergångsställe utanför en skola. När jag påtalade det olämpliga så svarar de att när de studerat bilden så tycker de inta att det skymmer sikten. Före detta trädet planterades så hade de planterat 2 tujor, en på varje sida om övergångsstället men de tyckte de skymde sikten och tog bort dem och detta blev resultatet.
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Äh!
I Trelleborg har man satt reklamskyltar som skymmer ena övergångsstället från centralstationen över den stora leden genom stan.
Googles bilder är tagna i andra vägbanan, när man kommer i "rätt" körfält ser man i princip inte om där är någon som ska över förrän man är framme.
"Inga problem" var svaret jag fick när jag undrade hur de tänkt här.
I Trelleborg har man satt reklamskyltar som skymmer ena övergångsstället från centralstationen över den stora leden genom stan.
Googles bilder är tagna i andra vägbanan, när man kommer i "rätt" körfält ser man i princip inte om där är någon som ska över förrän man är framme.
"Inga problem" var svaret jag fick när jag undrade hur de tänkt här.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Var köper jag en sådan här kondensator?
El -
Bäst/billigast lösning för stor, gropig, oregelbunden tomt?
Robotgräsklippare -
Hur hade ni tänkt kring denna tomt och planlösning?
Planlösningar -
Hur vet man att den stekpanna man köper funkar på induktionshällen?
Vitvaror -
Bergig tomt med fläckvis av "gräsmatta" - hur sköta den?
Trädgård allmänt