200 351 läst ·
601 svar
200k läst
601 svar
Den funktionen hade jag ingen aning om!
Nya Renault Megane har inte heller något inre skruvat tanklock. Utan en "plupp" som täpper till själva hålet när man stänger tanklocket... Jag blev mäkta förvånad första gången jag skulle tanka firmans hyrbil!
Redigerat:
Alla kanske inte vet att skyddet till dosfräsar kan användas för att markera hålet i skivan. Sätt locket i dosan, stryk pluppen med trälim och ställ dit skiva. Limmet visar var du skall borra......
Eller så hade ni redan koll på det 😄
Eller så hade ni redan koll på det 😄
Nejdå, inte.Larsa skrev:
Men nu har jag kollat. Och även instruktionen som följde med beskrev det, som jag aldrig läst.
Och tänk, vad jag krånglade med en egen speciallösning för att få hålen utmärkta i de spontade takpanelerna, när jag istället bara kunnat tagit skyddsproppen ...
Körde min bättre begagnade Passatdiesel i två månader innan jag fick i en annan växel än fyran vid stadskörning oj vad det gick tungt. Sedan dess har jag haft en sexväxlad bil. Litet handikapp dock när man kör Caddyna på jobbet, dom saknar något längst ner till höger.
Jag växlar mellan att köra en 6-växlad Passat och en 5-växlad Focus..Hennke85 skrev:
Någon som vet hur många gånger man kan försöka få i 6:an på en Focus innan man slitit bort alla kuggar på back-växeln?
Medlem
· Stockholm
· 4 636 inlägg
Folietipset regerar.......än så länge.
Folietipset, Talmeter-användningsområdet samt dosfrässkyddsmärkningen har förändrat mitt liv!
Vet inte hur välkänt detta är och kanske inte alla som skiver m² lika ofta som jag då jag gör det i jobbet men det borde vara intresant på detta forum.
Testa att hålla inne alt och trycka 0178 och se vad som händer
(alt+0179 kan också vara bra att ha ibland)
Testa att hålla inne alt och trycka 0178 och se vad som händer
Självbyggare
· Stuga i Dalsland
· 358 inlägg
²³ nu gäller det bara att komma ihåg detta! 
Det där gäller bara dem som fortfarande använder Windows. I Linux använder man ^ för att höja upp. Så man kan skriva ¹²³⁴⁵⁶⁷⁸⁹ om man vill det.Pannlampa skrev: