Nu får jag göra slag i saken och installera Linux på någon maskin. Den funktionen vill man ju ha. (Har redan på en filserver, men den sitter jag inte och knappar på jämnt.)

peternicklas skrev:
Du har inte hela tabellen med Ascii tecken?
Tyvärr, har kunnat fler men det är bara de jag använder ofta som fastnat :)

Edit: var lite sen där...

Redigerat:
Edit: dubbelpost

Redigerat:
andersmc skrev:
Det där gäller bara dem som fortfarande använder Windows. I Linux använder man ^ för att höja upp. Så man kan skriva ¹²³⁴⁵⁶⁷⁸⁹ om man vill det.
Hehe, fortfarande ja... :)
Jobbar på ett storföretag och där är saker utan microsoft loggan inte ok.

Har privat försökt gilla linux säkert 40 ggr under 15 år, allt mellan debian och gentoo, brukar ta ca. en vecka innan frustrationen är total eftersom jag "försökt" förbättra något till den grad att allt bara e en soppa och windows åker in igen, har börjat förlikas med tanken på att jag nog kommer förbli en alt+0178 människa ;)

Redigerat:
  • Gilla
Niklas_1 och 8 till
  • Laddar…
Det är ju så solklart när man ser det...

Maglite Mini har en extra glödlampa gömd bakom fjädern i batteriutrymmet. (Gäller givetvis inte de nya led-modellerna)

ullberg
PASwe skrev:
Maglite Mini har en extra glödlampa gömd bakom fjädern i batteriutrymmet. (Gäller givetvis inte de nya led-modellerna)
Jag vill minnas att det gäller alla "icke-led" maglites, min D6:a har det, och jag kollade just på en solitare jag fick nyligen:

ImageUploadedByByggahus.se1361903779.447464.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

/U

7310070025302 skrev:
Efter att i decennier ha dippat mina pommes en och en

i hamburgerrestaurangernas små ketchupkoppar ... fick

jag veta att dom faktiskt går att öppna upp – så att man

får plats med mer, fler och större saker!

[länk]
Neeeeeeeeeeeeeeeej!

Vad dum man känner sig...

ricebridge skrev:
Neeeeeeeeeeeeeeeej!

Vad dum man känner sig...
Ja, bara iloiter äter ju ketchup? ;)

• Gilla
blue.b
  • Laddar…
Blindnit skrev:
Ja, bara iloiter äter ju ketchup? ;)
Inuiter? ;-)

Man har länge kunnat räkna ut tal direkt i Googles sökfält. Men nu har de piffat till funktionen så att om man börjar räkna på nåt så dyker det upp en riktigt bra kalkylator. Sök bara på 1+1 (eller nåt) så ser ni.

Ni vet de där boxarna som sitter på trafikljusen vid övergångsställen, där man ska trycka för att det ska slå om till grönt. Det är ju tre symboler, en Herrgårman, där över en hand som pekar uppå, och överst den cirkel som handen pekar på. Många tror att det ska tolkas som att man ska trycka på cirkeln. I själva verket kan man trycka var som helst på plattan.

(Efter vad jag hört så har pekandet ingenting att göra med var man ska trycka. Det är en religiös symbol, den pekar upp mot gud.)

andersmc skrev:
Man har länge kunnat räkna ut tal direkt i Googles sökfält. Men nu har de piffat till funktionen så att om man börjar räkna på nåt så dyker det upp en riktigt bra kalkylator. Sök bara på 1+1 (eller nåt) så ser ni.
Se har även piffat till valutakonverteringen på samma sätt.

Fick ett problem löst för några veckor sedan, har stört mig på att jag inte får upp systembolagets plaspåse utan att fukta fingret med tungan, vill helst inte det eftersom man jobbar som rörmokare. Så en kassörska visade mig, hon sa "du rycker lite i bägge handtagen utåt/från varandra, så öppnar den sig i mitten som en fiskmunn". Efter detta så öppnar jag diverse plastpåsar med glädje och självsäkerhet:).

mvh

• Gilla
Hummingbird och 9 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.