200 351 läst ·
601 svar
200k läst
601 svar
Den funktionen hade jag ingen aning om!
Hehe, fortfarande ja...andersmc skrev:
Jobbar på ett storföretag och där är saker utan microsoft loggan inte ok.
Har privat försökt gilla linux säkert 40 ggr under 15 år, allt mellan debian och gentoo, brukar ta ca. en vecka innan frustrationen är total eftersom jag "försökt" förbättra något till den grad att allt bara e en soppa och windows åker in igen, har börjat förlikas med tanken på att jag nog kommer förbli en alt+0178 människa
Redigerat:
Efter att i decennier ha dippat mina pommes en och en
i hamburgerrestaurangernas små ketchupkoppar ... fick
jag veta att dom faktiskt går att öppna upp så att man
får plats med mer, fler och större saker!
http://foodbeast.com/content/2012/08/01/so-apparently-weve-been-using-ketchup-cups-all-wrong/
i hamburgerrestaurangernas små ketchupkoppar ... fick
jag veta att dom faktiskt går att öppna upp så att man
får plats med mer, fler och större saker!
http://foodbeast.com/content/2012/08/01/so-apparently-weve-been-using-ketchup-cups-all-wrong/
Det är ju så solklart när man ser det...
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Husägare
· Jönköping
· 5 859 inlägg
Man har länge kunnat räkna ut tal direkt i Googles sökfält. Men nu har de piffat till funktionen så att om man börjar räkna på nåt så dyker det upp en riktigt bra kalkylator. Sök bara på 1+1 (eller nåt) så ser ni.
Ni vet de där boxarna som sitter på trafikljusen vid övergångsställen, där man ska trycka för att det ska slå om till grönt. Det är ju tre symboler, en Herrgårman, där över en hand som pekar uppå, och överst den cirkel som handen pekar på. Många tror att det ska tolkas som att man ska trycka på cirkeln. I själva verket kan man trycka var som helst på plattan.
(Efter vad jag hört så har pekandet ingenting att göra med var man ska trycka. Det är en religiös symbol, den pekar upp mot gud.)
(Efter vad jag hört så har pekandet ingenting att göra med var man ska trycka. Det är en religiös symbol, den pekar upp mot gud.)
Fick ett problem löst för några veckor sedan, har stört mig på att jag inte får upp systembolagets plaspåse utan att fukta fingret med tungan, vill helst inte det eftersom man jobbar som rörmokare. Så en kassörska visade mig, hon sa "du rycker lite i bägge handtagen utåt/från varandra, så öppnar den sig i mitten som en fiskmunn". Efter detta så öppnar jag diverse plastpåsar med glädje och självsäkerhet
.
mvh
mvh