Bo.Siltberg skrev:
Windows editorer är ett under av effektivetet :rolleyes:

I XEmacs trycket man bara på Meta-L för att ändra det ord cursorn står på, klart på 0.25 s.
Problemet är välegentligen att få reda på och lära sig samt komma ihåg alla funktioner.
Alldeles oavsett operartivsystem då.
Min alldeles egna personliga åsikt är att operativsystem ska starta program och sen hålla tyst men vi går mest åt andra hållet anser jag.

Bo.Siltberg skrev:
Windows editorer är ett under av effektivetet :rolleyes:

I XEmacs trycket man bara på Meta-L för att ändra det ord cursorn står på, klart på 0.25 s.
Synd att man bara kan gilla. Jag skulle vilja supergilla detta! :thumbup:

fiskbuggaren skrev:
Festool säljer någonting de åtminstone själva kallar för talmeter: [länk]
Den var ju inte ens dyr! Kanske ska bli min första Festool pryl... Jag är dock lite rädd för att fastna i "träsket". ;):p

ullberg
Alfredo skrev:
Den var ju inte ens dyr! Kanske ska bli min första Festool pryl... Jag är dock lite rädd för att fastna i "träsket". ;):p
Fast den verkar inte ha alla funktioner som en (Hulta) talmeter, ritsningen och innermått verkar den inte klara...

Korvgubbe
Nej, men den kommer säkert i en jättefin låda!

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Korvgubbe skrev:
Nej, men den kommer säkert i en jättefin låda!
Självklart kommer den i en systainer :)

Ingen systainer. Däremot klarar den innermått alldeles utmärkt, men inte diametermätning. Jag ser inte att jag skulle ha så mycket nytta av det speciellt ofta ändå. Ritsa vore fint. Det verkar inte heller gå så bra.

Strax efter att jag skrivit inlägget ovan hittade jag en gammal tråd från 2007(!) där Friggebo ondgör sig över hur dålig festools variant är.

Det måste ju vara en OEMad variant av en Talmeter? Annars kunde dom ju inte kalla den talmeter eftersom "Talmeter" är ett produktnamn och garanterat ett varumärkesskyddat sådant. Originalet verkar vara ett bättre alternativ även om man har Festoolvirus.

MathiasS skrev:
Originalet verkar vara ett bättre alternativ även om man har Festoolvirus.
Men den är ju så fin...

• Gilla
M.Kristensen och 1 till
  • Laddar…
pr95 skrev:
Tumstocken en onödig nödvändighet vid byggen (försök mäta vinklar med måttband)
[länk]
Det är alltså DET som är att ta ut en smyg? :). Jag har hört begreppet ibland men inte reflekterat över det. Det finns så många buzz-words :)

Om man öppnar en pdf och enbart vill skriva ut en del på en sida så kan man använda "kamera-verktyget" (mins inte vad det heter). Än bättre är det om man har en ritning i pdf och vill skriva ut en del skalenligt på vanligt A4, har man zoom 100% och inga inställningar som fit the page så blir det i samma skala som pdf:en skapades i.

andersmc skrev:
Googles sökfält kan väldigt mycket mera än bara söka.
Man kan t.ex. söka på "do a barrel roll". :rolleyes:

• Gilla
bruka
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.