200 348 läst ·
601 svar
200k läst
601 svar
Den funktionen hade jag ingen aning om!
Problemet är välegentligen att få reda på och lära sig samt komma ihåg alla funktioner.Bo.Siltberg skrev:
Alldeles oavsett operartivsystem då.
Min alldeles egna personliga åsikt är att operativsystem ska starta program och sen hålla tyst men vi går mest åt andra hållet anser jag.
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Festool säljer någonting de åtminstone själva kallar för talmeter: http://www.festool.se/Produkter/Accessories/Pages/Detail.aspx?pid=495415&name=Talmeter-FestoolMathiasS skrev:
Jag har ersatt min tumstock med en sådan men har inte provat hultaforsvarianten så jag kan inte uttala mig om skillnaderna.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Ingen systainer. Däremot klarar den innermått alldeles utmärkt, men inte diametermätning. Jag ser inte att jag skulle ha så mycket nytta av det speciellt ofta ändå. Ritsa vore fint. Det verkar inte heller gå så bra.
Strax efter att jag skrivit inlägget ovan hittade jag en gammal tråd från 2007(!) där Friggebo ondgör sig över hur dålig festools variant är.
Strax efter att jag skrivit inlägget ovan hittade jag en gammal tråd från 2007(!) där Friggebo ondgör sig över hur dålig festools variant är.
Det måste ju vara en OEMad variant av en Talmeter? Annars kunde dom ju inte kalla den talmeter eftersom "Talmeter" är ett produktnamn och garanterat ett varumärkesskyddat sådant. Originalet verkar vara ett bättre alternativ även om man har Festoolvirus.
http://johnhaller.com/jh/useful_stuff/disable_caps_lock/Mikael_L skrev:
En bit ner: Disable Caps Lock entirely: disable_caps_lock.reg
Ladda ner filen och sen dubbelklicka på den, troligen måste du starta om för att ändringen ska gå igenom, var så längesen jag gjorde det själv nu.
Medlem
· Stockholm
· 2 268 inlägg
Om man öppnar en pdf och enbart vill skriva ut en del på en sida så kan man använda "kamera-verktyget" (mins inte vad det heter). Än bättre är det om man har en ritning i pdf och vill skriva ut en del skalenligt på vanligt A4, har man zoom 100% och inga inställningar som fit the page så blir det i samma skala som pdf:en skapades i.