Jag vill byta ut de infällda halogenspottar som kom med mina köksskåp mot LED-dito. Har hittat en modell (Hidealite 1202) som verkar tänkt för ändamålet.

Vill inte ha sönder något när jag tar bort de gamla spotarna dock. Någon som vet hur mn gör? Se bifogad bild för hur det ser ut när man tagit bort glaset. Antar att det är någon form av snäpplås eller skruvlås men svårt att se.

Tips mottages tacksamt.

-h

• Infälld halogenspot i köksskåp med borttaget glas, synlig fastsättningsmekanism och en person i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Dom brukar vara inpressade rakt in bara , det sitter fjädrar ( 3 st ??? ) som spänner ut , men tänk på ledningarna kan vara sträckta fram till trafon och vara lite korta , är infrästa i plattorna
2 st för att gömma armatur och ledningar ihopsatta

Ok. Tack. Den svarta plastringen är ingen låsning eller så? Får prova med lite milt våld...

-h

S
Den svarta är för att skyla det mellanrum som finns , en s.k krage bara , dom kan sitta rätt bra
beror på hur stort hålet är som dom gjort

Victory. Bara att ta i lite:)

Tack!

• Ett lyckat projekt med en nyinstallerad downlight i ett kaklat utrymme.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
S
Dom infällda är bara 10W , om armaturen är bra så finns det led att sätta i som ersättning för halogen , rakt av 12V

Var inne på det först men det glappar något ohyggligt i nuvarande armaturer. Tre av sju som man inte behöver peta på emellanåt. Därav bytet.

-h

• Gilla
skutten11
  • Laddar…
S
Standardfel på små spottar , glapp i kontakterna för stiften , bara att byta går inte att reparera

• Gilla
gromit42x
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.