Hej, jag ska demontera en vredcylinder (i mitt yrke). Ska installera ett digitalt lås.
Försökt länge men lyckas inte få av cylindern.. Jag tror det är en ASSA 13S.
Är ny i mitt yrke och har ingen jag kan vända mig till förutom att ringa dit låssmeden och då får vi betala 4k ca så därav testar jag att fråga här! Själva cylinderringen går inte att få av bara genom att lossa skruven som normalt sett funkar.
Mvh
Försökt länge men lyckas inte få av cylindern.. Jag tror det är en ASSA 13S.
Är ny i mitt yrke och har ingen jag kan vända mig till förutom att ringa dit låssmeden och då får vi betala 4k ca så därav testar jag att fråga här! Själva cylinderringen går inte att få av bara genom att lossa skruven som normalt sett funkar.
Mvh
Har du testat med en liten insexnyckel i hålet på vredet för att få bort det?
Sedan kan ringarna kärva fast lite med åren så man får försiktigt använda något för att knacka på ringen så den vrider sig när skruven på sidan är helt lossad.
Lycka till!
Sedan kan ringarna kärva fast lite med åren så man får försiktigt använda något för att knacka på ringen så den vrider sig när skruven på sidan är helt lossad.
Lycka till!
Ja jag testade med en liten insexnyckel i hålet på vredet men hände inte mycket, åker nog ner till låssmeden och ska visa upp bilderna också. Tack för hjälpen! Lägenheterna är väldigt nya så bör inte ha kärvat sig redan.Galt skrev:
Galt skrev:
Börja med att lossa cylinderringen.
Du skruvar loss skruven som håller vredgrepp på plats sedan bänder du loss cylinderhylsan.
Det finns en länk om montering av cylinderhylsan.
https://static-mpc-spear-production.assaabloy.com/asfe//Fetchfile.aspx?id=48128
Jag har tidigare hittat information om vredgrepp och vredcylindern men hittade inget nu vid ett snabbt svep men postar en bild av vredgreppet så du ser hur det ansluter till resterande.
Du skruvar loss skruven som håller vredgrepp på plats sedan bänder du loss cylinderhylsan.
Det finns en länk om montering av cylinderhylsan.
https://static-mpc-spear-production.assaabloy.com/asfe//Fetchfile.aspx?id=48128
Jag har tidigare hittat information om vredgrepp och vredcylindern men hittade inget nu vid ett snabbt svep men postar en bild av vredgreppet så du ser hur det ansluter till resterande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Sätt något platt emot t.ex ett insex eller torxbits (bitset kan vara större eller vänt bak och fram) och slå sedan på det med en hammare så blir det platt så borren styr bättre.Sonystar11 skrev:
Hej, gör ett litet intryck i den med en körnare och hammare sen tar du ett mindre metallborr och borrar sönder plomberna för att sedan kunna lossa skruvarna till den andra cylindern.Sonystar11 skrev:
Mvh Simon
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden