Var får man tag på läkarsprit? Skulle vart gött såhär i corona tider. Antar att apoteken inte har och borde ändå vara en no go zon om man vill hålla sig frisk.

E85 på macken är 85% sprit...

useless useless skrev:
E85 på macken är 85% sprit...
Varning!
Vintertid är det bara 75% sprit i E85 :cry:

raveper raveper skrev:
Var får man tag på läkarsprit? Skulle vart gött såhär i corona tider. Antar att apoteken inte har och borde ändå vara en no go zon om man vill hålla sig frisk.
T-röd funkar utmärkt, späd till 70% för bästa effekt.

(För handdesinfektion tillsätt någon procent glycerin och någon procent matolja för att hindra uttorkning)

Gillar inte att den innehåller bitrex. Verkar svårt att bli av med den smaken.

raveper raveper skrev:
Gillar inte att den innehåller bitrex. Verkar svårt att bli av med den smaken.
Bra påminnelse att inte peta sig i ansiktet ;)

(Och så illa är det inte, du kommer väl ändå bara använda den till ytdesinfektion på ytor du inte kan sanera på annat sätt (diska) - så mat bör inte komma i kontakt med den i vilket fall)

Annars är en klorinlösning det bästa för ytdesinfektion, tar även vinterkräksjukvirus - vilket inte alkohol rår på.

Ne.. behöver något drickbart.

Vart är världen på väg?

Skärmdump från nyhetssida med rubriker om larmrapport från forskare och nyheter om Corona i Sverige.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
Fick ni i er nån midsommar sprit?

Mikael_L
Inte en droppe sprit.

Ett halvt glas vin till maten, 3 alkoholfria öl, ty jag körde hem.
Väl hemma sen, ett glas rött till lite brieost, typiskt midsommarstuk va?

Staffans2000
nino nino skrev:
Fick ni i er nån midsommar sprit?
Det var dåligt med den varan. Packad på midsommar och nyår, är för amatörer! Vi proffs behöver inte en almanacka för att ta oss en bläcka!

• Gilla
  • Haha
Hemmakatten och 6 till
  • Laddar…
Ja, men just vid midsommar och jul är det väl tillåtet för oss humhum att köpa oss en flaska whisky:
193040.jpg
217kr på systemet för 0,7 liter, 170 kr/liter på bordershop.
Skulle inte vi i EU ha lika villkor?

Annars så får vi ju dölja vår last och skåpsupa i smyg :cool:

Nu börjar jag känna mig återställd.

Samma här :D. Var ändå väldigt lugnt, trots att jag var nere i centrum och köpte med mig en 18-åring hem.

R
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Ja, men just vid midsommar och jul är det väl tillåtet för oss humhum att köpa oss en flaska whisky:
[bild]
217kr på systemet för 0,7 liter, 170 kr/liter på bordershop.
Skulle inte vi i EU ha lika villkor?

Annars så får vi ju dölja vår last och skåpsupa i smyg :cool:
Visste inte ens att det fanns så billig att köpa på Systembolaget. De finare sorterna brukar vara ungefär lika dyra om man undantar några få sorter. Just whisky är ett dåligt exempel på bolagets höga priser tycker jag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.