20 446 läst ·
17 svar
20k läst
17 svar
Deltaco strömbrytare bara slutar funka x4
Hej alles,A andreas_987 skrev:Skapar ett inlägg på gammal tråd. Men jag har haft samma problem. Mina är köpa via Webhallen, har haft två st som har dött och nu har en tredje dött. Dessa har alltid suttit i eluttagen med saker inkopplade i sig, men idag ville inte Home Assistant aktivera uttagen och då märkte man att något var fel. Min klickar 2-3 gånger och sen lyser en fast blå lampa utan att ge något ström i uttaget.
Har reklamerat de andra två och de är på väg på posten och förmodar det blir samma med denna. Det tråkiga är att det blir en ny enhet för energi vilket gör att all historik försvinner, vilket är jävla tråkigt....
Jag har också fått lite problem med mina Deltaco SH-P01 (inomhus) SH-OP01 (utomhus) smart plugin och vill se om ni känner igen mina problem här;
a) Jag ska registera / lägga till pluggen i appen och clickar på Add device i appen... det börjar den lägga in den (being added) och efter 10-20 sekunder så säger appen Device Adding Timeout...
Någon som också fått följande meddelande och vet vad det innebär och jag gör för del?
b) Jag stoppar in pluggen I vägguttag, utan att göra något annat (trycka eller koppla in något) så håller jag I on/off knappen I ca 10 sec. Har jag lyckats återställa pluggen till fabriksinställningar?
Samma här. Är inne på min andra Deltaco smart plug SH-OP01 sen förra dog i början av förra vintern 2024. Helt stendöd, ingen grön lampa som blinkade då. Fick en ny på garanti.
Denna nya utomhus Deltaco IP44 SH-OP01 plugg är alltså igång sedan november i år men plötsligt i förrgår la den bara av. Den lyser svagt grön med fast sken ibland, till och från, men vägrar hitta Wifi trots reset. Går inte heller att söka och ominstallera.
Den står i skyddat läge från vind och snö och används sparsamt men regelbundet sedan november.
Intressant tråd! Varför dör "alla" smart pluggar plötsligt som i en massdöd?
Deltaco smart home-appen uppdaterades senast 14 oktober 2024.
Tillägger här att jag även har problem med TP-link Kasa smart home wifi-pluggar HS100 också, inomhus. Tappar hux flux wifi, titt som tätt. Litar inte på dem alls.
EDIT: blandade ihop modellnamnen, rättade till det.
Denna nya utomhus Deltaco IP44 SH-OP01 plugg är alltså igång sedan november i år men plötsligt i förrgår la den bara av. Den lyser svagt grön med fast sken ibland, till och från, men vägrar hitta Wifi trots reset. Går inte heller att söka och ominstallera.
Den står i skyddat läge från vind och snö och används sparsamt men regelbundet sedan november.
Intressant tråd! Varför dör "alla" smart pluggar plötsligt som i en massdöd?
Deltaco smart home-appen uppdaterades senast 14 oktober 2024.
Tillägger här att jag även har problem med TP-link Kasa smart home wifi-pluggar HS100 också, inomhus. Tappar hux flux wifi, titt som tätt. Litar inte på dem alls.
EDIT: blandade ihop modellnamnen, rättade till det.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden