6 519 läst · 2 svar
7k läst
2 svar
Deltaco smart home app
Har köpt två Deltaco wifi smart plug och ska använda dem med Deltaco smart home app för att tända/släcka belysning. Läst på flera ställen att det ska vara lätt men har svårt att få till det. Båda pluggarna är kopplade till nätverket.
Jag vill få båda pluggarna att gå på vid solnedgång och stänga av vid kl 23.
Sen ska de tändas kl 05 och släckas kl 08.
Har förstått att jag ska gå in under Smart->Automatisering->Ny(+) för att skapa programmet. Men fattar inte om jag måste skapa en ny automatisering för tänd och en ny för släck osv eller om allt kan lösas under en och samma automatisering.
Kan någon vänlig själ beskriva för en nybörjare hur jag ska gå tillväga? Gärna utförligt och utan allt för mycket fikonspråk. Tack.
Jag vill få båda pluggarna att gå på vid solnedgång och stänga av vid kl 23.
Sen ska de tändas kl 05 och släckas kl 08.
Har förstått att jag ska gå in under Smart->Automatisering->Ny(+) för att skapa programmet. Men fattar inte om jag måste skapa en ny automatisering för tänd och en ny för släck osv eller om allt kan lösas under en och samma automatisering.
Kan någon vänlig själ beskriva för en nybörjare hur jag ska gå tillväga? Gärna utförligt och utan allt för mycket fikonspråk. Tack.
Klurar själv lite på några inställningar. Exempelvis valet giltighetsperiod. Oklart vad som menas med den tänker jag.
I ditt fall hade jag skapat en automatisering som tänder vid solnedgång. Sedan en fast mot tid som släcker din valda tid. Sedan ett nytt som tänder vid din morgontid och ett sista som släcker efter soluppgång. Fyra automatiseringar med andra ord
I ditt fall hade jag skapat en automatisering som tänder vid solnedgång. Sedan en fast mot tid som släcker din valda tid. Sedan ett nytt som tänder vid din morgontid och ett sista som släcker efter soluppgång. Fyra automatiseringar med andra ord
Men fattar inte om jag måste skapa en ny automatisering för tänd och en ny för släck osv eller om allt kan lösas under en och samma automatisering.[/QUOTE skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Malmbergs smart home enkelt astrour.
Villalarm & Hemautomation -
Homey Pro 2023, Solceller, smart styrning VP
Checkwatt och Homevolt - så funkar smart styrning av batterilager
Artikelkommentarer -
Smart lås med Apple Homekey?
Deltaco smart plug - ”termostat”