Inför en renovering och flyttning av innervägg så undrar jag om det är möjligt att dela upp en träbalk så den bär samma längd fast i olika nivåer. Den högra bilden förklarar det nog bättre. Träbalken kom dit när de inredde vinden och förstärkte de tidigare väggarna med en till vägg + den här träbalken.

Lite udda är också att den sattes mot befintliga innertaket(huntonit/fiberboard), så jag är lite osäker på vad den egentligen bär.

Går det dela upp "bärandet" som jag ritat? Kan det vara så att de inte behövs för den korta sträckan? Inför detta eventuella jobb kommer jag givetvis kolla med konstruktör(eller vad det heter), jag ville mest få en första koll på vad som är möjligt.

• Teknisk ritning som visar planen för att modifiera en träbalks position och höjd i en väggkonstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Dom kanske bara behövde något bakom Huntonitskivorna för att fästa i. vad är det för dimension på balken?

Peckalanger Peckalanger skrev:
Dom kanske bara behövde något bakom Huntonitskivorna för att fästa i. vad är det för dimension på balken?
45*20 kanske? Har ingen vägg öppen nu men hittade en gammal bild
Vägg med synlig träregel och installationsdosa samt delvis öppen gipsskiva och isolering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Peckalanger Peckalanger skrev:
menar du fästa i ifrån översidan? Möjligt att något är fäst igenom innertaket men jag ser inte vad det kan bära upp om det ett tunt papptak emellan

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.