Jag ska flytspackla ca 13 kvadrat och eftersom det är första gången så tänkte jag dela rummet i två med en avstängningslist. Flyta ena delen och sen direkt flyta nästa del. Går det bra eller är det dumt? Listen kommer lämnas kvar men kapas när golvet är klart. Ovanpå kommer jag lägga vinylklick sedan.
Kan man göra på det viset eller måste det stelna innan man börjar med nästa del? Jag vill göra bort allt på samma dag så måste man vänta får det bli flytning av hela rummet direkt. Tänker att man slipper känna onödig stress om man delar upp rummet :)

Vad är det för underlag?

Vad har du tänkt blanda flytspacklet i och med vad?

Hur tjockt ska det flytspacklas?

Demmpa Demmpa skrev:
Vad är det för underlag?

Vad har du tänkt blanda flytspacklet i och med vad?

Hur tjockt ska det flytspacklas?
Betong som underlag. Ska blanda i nån större bytta och försöka hyra en ordentlig visp annars blir det elborrmaskin och visp. Golvet ska upp ca 2 cm

MrJay
13m2? Det tar man på mindre än 1h totalt, det finns ingen anledning till att dela upp och riskera sämre resultat

MrJay MrJay skrev:
13m2? Det tar man på mindre än 1h totalt, det finns ingen anledning till att dela upp och riskera sämre resultat
Går det så smidigt för en nybörjare? Jag är nervös att det ska stelna innan jag är klar 😂 jag har en vispare som hjälper till

MrJay
D Dannefille skrev:
Går det så smidigt för en nybörjare? Jag är nervös att det ska stelna innan jag är klar 😂 jag har en vispare som hjälper till
Alla är vi nybörjare någon gång. Det är nog ingen fara. I absolut värsta fall är det bara att knacka loss, flytspackel är ganska lätt att få bort de första timmarna. Glöm inte primern innan.

MrJay MrJay skrev:
Alla är vi nybörjare någon gång. Det är nog ingen fara. I absolut värsta fall är det bara att knacka loss, flytspackel är ganska lätt att få bort de första timmarna. Glöm inte primern innan.
Okej då provar jag :) tror inte att det kan bli sämre än hur det är nu :)

• Gilla
MrJay
  • Laddar…
Förbered dig noga mät upp vatten så att du har färdigt till alla säckar alternativt ha en stor behållare med vatten och ett mått som du snabbt kan fylla. Öppna de flesta säckarna lämna någon stängd om den inte behövs. Sedan blandar du gärna i tunna två säckar åt gången om du har riktig visp.

Marcus0321 Marcus0321 skrev:
Förbered dig noga mät upp vatten så att du har färdigt till alla säckar alternativt ha en stor behållare med vatten och ett mått som du snabbt kan fylla. Öppna de flesta säckarna lämna någon stängd om den inte behövs. Sedan blandar du gärna i tunna två säckar åt gången om du har riktig visp.
Tack för tips! Det där med att öppna säckar i förväg hade jag inte tänkt på :)

• Gilla
Marcus0321
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.