Jag har fått leverans av en tvättmaskin och hade även beställt installation av densamma. Mitt avlopp är annorlunda. Endast ett hål i golvet... Bifogat ett foto på mitt avlopp så att ni kan se hur det ser ut idag.
Installationen var inte möjlig då det saknades motsvarande denna: https://www.bygghemma.se/kok-och-ba...urus-med-vattenlassats-golv-g32xo32/p-1543920 (installatör visade exempel av denna modell på sin telefon).
Installatören av tvättmaskinen sa att detta behöver åtgärdas innan tvättmaskin kan installeras.
Av den anledning söker jag VVS-företag via VVS-förmedlare. Dessa skriver på sin webbplats: "Kunden ansvarar för att alla delar som ska monteras eller installeras finns på plats vid besöket av våra [VVS-arbetare] för att utföra uppdraget. ".
Totalt okunnig gällande detta.
Utöver länkad produkt vad mer kan tänkas behövas för att VVS-arbetaren ska ha alla delar som krävs? För att avloppet ska vara "korrekt" utfört för installatören som sedermera kommer och installerar tvättmaskinen ska vara "nöjd".
Installationen var inte möjlig då det saknades motsvarande denna: https://www.bygghemma.se/kok-och-ba...urus-med-vattenlassats-golv-g32xo32/p-1543920 (installatör visade exempel av denna modell på sin telefon).
Installatören av tvättmaskinen sa att detta behöver åtgärdas innan tvättmaskin kan installeras.
Av den anledning söker jag VVS-företag via VVS-förmedlare. Dessa skriver på sin webbplats: "Kunden ansvarar för att alla delar som ska monteras eller installeras finns på plats vid besöket av våra [VVS-arbetare] för att utföra uppdraget. ".
Totalt okunnig gällande detta.
Utöver länkad produkt vad mer kan tänkas behövas för att VVS-arbetaren ska ha alla delar som krävs? För att avloppet ska vara "korrekt" utfört för installatören som sedermera kommer och installerar tvättmaskinen ska vara "nöjd".
Ja, vatten är framdraget där maskinen ska stå.Centano skrev:
El är även framdraget detta. Däremot tyckte installatören att den fasta kopplingsdosan bör bytas ut för att den antagligen snart gjort sitt, även om den funkar. Detta var dock inget "tvång" för att de ska installera tvättmaskinen, men självklart tar man det till sig och byter när man får denna information.
Tvättmaskin har tidigare stått på denna plats. Den tidigare tvättmaskinen har dock gått sönder. Innan dess fungerade allt bra med att använda tvättmaskinen.
Ska skapa en tråd även gällande den fasta kopplingsdosan. Tänker dock att man tar det lite lugnt och inte "bombar" forumet med frågor.
Klicka här för att svara