6 386 läst ·
23 svar
6k läst
23 svar
Dela med er av era eller andras Produktionskostnadskalkyler
Det är ett bättre sätt att tänka på.. 
Jobbar man 7 timmar om dagen är det 3010 kr.
3010 kr * 20 dagar= 60.200 kr per månad.
Säg att en snickare har 25.000 kr brutto.
Det kostar arbetsgivaren 32.855 kr
Således blir det 27.345 kr till företaget per månad för varje snickare man har anställd.
Sen har byggföretag påslag på material också. Samt diverse kostnader. Sen varierar allt ovanstående beroende på vilken ålder personen har, är man under 25 är det exempelvis 15,49 % arbetsgivareavgift.
Kör man enskild firma blir det lite annorlunda med schablonavdrag 25 % samt 29,71 % i egenavgifter. Fast det beror också på hur gammal man är
Jag tror iallafall att byggare inte tjänar pengarna på timdebitering utan på att sälja material.
3010 kr * 20 dagar= 60.200 kr per månad.
Säg att en snickare har 25.000 kr brutto.
Det kostar arbetsgivaren 32.855 kr
Således blir det 27.345 kr till företaget per månad för varje snickare man har anställd.
Sen har byggföretag påslag på material också. Samt diverse kostnader. Sen varierar allt ovanstående beroende på vilken ålder personen har, är man under 25 är det exempelvis 15,49 % arbetsgivareavgift.
Kör man enskild firma blir det lite annorlunda med schablonavdrag 25 % samt 29,71 % i egenavgifter. Fast det beror också på hur gammal man är
Jag tror iallafall att byggare inte tjänar pengarna på timdebitering utan på att sälja material.
Bara en siffra inte så exakt just nu.MöIIer skrev:
Han som kommer göra mest jobb kostar 300kr timmen, sen har jag annan hjälp billigare till sånt som bara är tråkigt och tar tid. Jag höftar hellre till i överkant så det blir "pengar över"
Enligt många i den här tråden så är det omöjligt för en seriös snickare att gå runt på de pengarna.Suhagg skrev:
Jo men så finns det många förståsigpåare som är för långt från verkligheten d^_^bNyfniken skrev:
Han åker en gammal skruttig bil och har en träkork i sin termos det kanske motiverar det låga priset
Klicka här för att svara