M Minimalisten #1 Medlem · 395 inlägg 21 mar 2010 12:07 Minimalisten Medlem 395 inlägg 21 mar 2010 12:07 #1 Vårt elefantgräs börjar bli ganska stort nu. Funderar på att dela det. Har tidigare delat mindre gräs men försökte idag köra ner en spade i gräset och dela det men icke. Rotsystemet är hårt som sten. Vad ska jag nu hitta på?
Vårt elefantgräs börjar bli ganska stort nu. Funderar på att dela det. Har tidigare delat mindre gräs men försökte idag köra ner en spade i gräset och dela det men icke. Rotsystemet är hårt som sten. Vad ska jag nu hitta på?
M Melkerberg #2 Medlem · Västra götaland · 180 inlägg 22 mar 2010 07:27 Melkerberg Medlem Västra götaland 180 inlägg 22 mar 2010 07:27 #2 Ja det kan vara jättesvårt. Prova att slipa spaden så att den blir riktigt vass. Om man kan gräva upp gräset så kan man såga isär det med en fogsvans.
Ja det kan vara jättesvårt. Prova att slipa spaden så att den blir riktigt vass. Om man kan gräva upp gräset så kan man såga isär det med en fogsvans.