Vårt elefantgräs börjar bli ganska stort nu. Funderar på att dela det. Har tidigare delat mindre gräs men försökte idag köra ner en spade i gräset och dela det men icke. Rotsystemet är hårt som sten. Vad ska jag nu hitta på?
 
Ja det kan vara jättesvårt. Prova att slipa spaden så att den blir riktigt vass. Om man kan gräva upp gräset så kan man såga isär det med en fogsvans.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.