1 766 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Dela av rum med golvvärme
Jag funderar på att dela av ett rum som har befintlig vattenburen golvvärme. Alternativt att flytta en vägg mellan två rum som båda två har varsin golvvärmeslinga.
Min fråga är om det är dumt då det kan bli konstig värmefördelning i något av rummen? Eller finns det lösningar där man relativt enkelt kan dra om zonerna så att de är uppdelade per rum?
Min fråga är om det är dumt då det kan bli konstig värmefördelning i något av rummen? Eller finns det lösningar där man relativt enkelt kan dra om zonerna så att de är uppdelade per rum?
Du säger zoner . sitter det termostater på väggarna
Slingorna har samma värde i värmning sett , så det har ingen betydelse om du delar av rummet det som är viktigast nu , om du ska flytta en väg så blir det med sannolikhet ,en rand eller spår där , beror på om väggen är satt före golvet , samt hur du ska fästa den , det ligger slingor i golvet där , inte helt enkelt att flytta en vägg
Slingorna har samma värde i värmning sett , så det har ingen betydelse om du delar av rummet det som är viktigast nu , om du ska flytta en väg så blir det med sannolikhet ,en rand eller spår där , beror på om väggen är satt före golvet , samt hur du ska fästa den , det ligger slingor i golvet där , inte helt enkelt att flytta en vägg
Klicka här för att svara