6 240 läst ·
18 svar
6k läst
18 svar
Dela ärvd fastighet
Ja det är ju skrämmande att det kan hända. Den enda förbättring de gjort är att dubblekolla genom att skicka ett brev till nuvarande ägare. Där påpekas att någon sökt lagfart för dennes fastighet och med frågan om detta stämmer. Det kan ju vara farligt om man är bortrest då bedragarna lätt kan få tag i detta brev genom att kolla offrets brevlåda.....KnockOnWood skrev:
Om man nu dödar pantbrev, måste man då betala 2% om man vill ta ut nya pantbrev + exp avg?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det verkar som man bara behöver betala 375 kr om man gör på rätt sätt.
Läs länken till Lantmäteriet som jag skrev i #9.
När jag/vi sålde vårt förförra hus 1999 saknades ett pantbrev.
Det var inte på så många tusen, men köparens bank skulle hålla inne pantbrevsbeloppet från köpeskillingen tills pantbrevet var dödat (eller hittades).
Men de "glömd bort" det hela och betalade ut allt
Läs länken till Lantmäteriet som jag skrev i #9.
När jag/vi sålde vårt förförra hus 1999 saknades ett pantbrev.
Det var inte på så många tusen, men köparens bank skulle hålla inne pantbrevsbeloppet från köpeskillingen tills pantbrevet var dödat (eller hittades).
Men de "glömd bort" det hela och betalade ut allt
Det visade sig att det som banken kallat skuldebrev i själva verket är pantbreven
Kollade med Lantmäteriet idag och "Skuldebreven" har referensnummer som stämmer med de uttagna pantbreven. Så nu slipper man iaf döda dessa, bara konvertera till digitala.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Grattis!
Låna upp hela beloppet och ställ till med en riktig pantbrevsfest.
Vi, som har stöttat och trott på dig, kommer mangrant
Låna upp hela beloppet och ställ till med en riktig pantbrevsfest.
Vi, som har stöttat och trott på dig, kommer mangrant
Klicka här för att svara