Har en liten fundering angående om det går att montera ett runt fönster i min utbyggda duschvägg utan risk för vattenskador?

Har alltså en duschvägg på 90cm och en duschdörr i glas på 70cm tvärs over badrummet som skiljer duschdelen från själva skithuset. nu har sambon kommit på att man kanske kan montera ett runt fönster i denna duschvägg för att kunna se om någon fler är inne på toaletten eller bara för att det ska se annorluna ut.

Min fråga är då om det finns något typiskt duchfönster med aluminiumram eller liknande man kan använda sig av?

Hoppas ni förstår och att det inte blev alltför grötigt.

Har sett sådana på byggmarknader som är avsedda att efterhandsmontera i ytterdörrar. Har för mig att de har en metallram. Men om det bara är en dekorlist i metlall eller om hela infästningen är i metall vet jag inte. Och hur man skulle kunna fuktskydda väggen så att inte vatten tränger in i väggen där kan jag bara gissa mig till.

Troligen får man fuktspärra med duk igenom hålet.

Gissar att det borde gå bra att lägga matta runt hålet man tar upp som fuktspärr. hindrar ju vattnet från att rinna in i väggen samt om man köper ett löst fönster borde det ju gå siliconera runt rutramen.

Tänkte om någon gjort något liknande eller om det fanns något färdigt att köpa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.