tommib
Alfredo Alfredo skrev:
Nej i praktiken kvittar det och "gamla vanliga" lampkontakter skiljer inte på nolla och fas, men kan man och vill man göra helt rätt så varför inte?
Inte de jättegamla runda men de vi hade innan DCL var tydligt polariserade.

U Uffe A skrev:
Men jag är konsekvent och placerar fasen så att den är till vänster när det sitter på väggen
Heh... jag med. Kommer inte ens ihåg varför men jag gör alltid det. Praktiskt när man någon gång vill veta vilken som är fas. Har också ett sladdställ som jag ibland använder för provinkopplingar, det är märkt med vilket stift som är anslutet till brun/fas i den fria änden.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.