Du ska koppla fas (brun) till den skruven som har kontakt med botten på uttaget om det är så att den andra har kontakt med gängan
Om gängan inte är en ledande del av av uttaget spelar det ingen roll
Detta för at undvika att du får en stöt om du byter ljuskälla med brytaren tillslagen
Om gängan inte är en ledande del av av uttaget spelar det ingen roll
Detta för at undvika att du får en stöt om du byter ljuskälla med brytaren tillslagen
Hm, nu vet jag inte vilken sattes var. Den är på plats...U Uffe A skrev:
Nej i praktiken kvittar det och "gamla vanliga" lampkontakter skiljer inte på nolla och fas, men kan man och vill man göra helt rätt så varför inte?E elmont skrev:
Dock skiter jag fullständigt i eventuell noll/fasmärkning på vanliga schukouttag så ingen ska beskylla mig för att vara konsekvent...


