Har haft samma problem som löste sig (i alla fall delvis) efter att jag tagit reda på att MUX 1 (DR1, DR2 m.fl.) för Köpenhamnssändaren flyttat till kanal 40. När jag därefter gjorde en manuell sökning på just den kanalen fick jag in den med 86%kanalstyrka och 100% signalkvalitè (på 1½ år gammal LG TV).
Bor i tvåvånings villa vid Öresund i höjd med Landskrona och befintliga antenner (typ 6-7 år gammla) består av en UHF mot HBG och en mot Malmö. Idag, med lite regn i luften, pixlar sig bilden ibland, - så kanske behöver jag se över antenner och inriktning.