Någon som har koll på "trendfaktorn" på denna platta?
Skall lägga en entre/uteplats på vårt nybyggda stilrena trähus. Jag minns själv denna platta som het på sjuttiotalet, och har väl egentligen inte sett den som ett alternativ förrän jag skulle till att fatta beslut. Är inte jätteimponerad av de gråa byastenarna längre. Känns lite opersonlig.

Vad tror ni?

Jag tycker att plattan är snygg - inte modern, men snygg. Det som är jobbigt med den plattan är att det gör ont i fötterna att gå barfota på den - det gillar inte jag :(

tidlös.........
Eftertraktad...........
snygg -smaksak (inte enligt mig)

Nu gör jag iof. inget anskpråk på att vara särskilt trendmedveten, men jag har då inte sett den i några nutida sammanhang, annat än på blocket ;)

Men det kan ju iofs. vara fördelen med den, den blir rätt billig iaf.

Snygg........ NEJ!! inte enligt mig heller, dessutom värsta tänkbara att gå barfota på (har funnits/finns fortfarande i mitt föräldrahem :P)

Varför inte släta grå betongplattor eller kanske sågad skiffer isf.?!
Det finns faktiskt en riktigt snygg betongplatta från Flisby som heter "Abbot" är i formatet 30x30cm., som den traditionella, men denna är tumlad vilket ger ett lite begagnat intryck otroligt snyggt i kombination med tex. svart sågad skiffer :-*
Gillar man skiffer så finns det en rostmelerad skiffer (varierar från helsvart till rostmelerat) som också är urtjusig :-*

MVH//Christina.

Brrrrrrr.............inte sjöstensplattor. Har fortfarande traumatiska minnen från mina föräldrars uteplats.
Svårt att hålla rent och väldigt fult (enligt mig).
Ingen höjdare att gå på och plattans existensberättigande är förverkad.
Kassera idén GENAST ! ;)

Vi har två olika versioner av denna sort varav en är närmast skön att gå på, riktigt runda stenar men den andra är lämplig först i slutet på sommaren...

Någon som är intresserad av lite "självplågeri" i storlek 35x35 cm i Karlstadtrakten så hojta till.
Inte gratis men... finns ca 100-150 st.

Nu blanda ni ihop sjösten å natursingel. Sjö sten är rund å fin med natrusingeln vass.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.