62 303 läst ·
298 svar
62k läst
298 svar
Daniel Ns snickeribekymmer och -lösningar. Med parkering.
Verktygstokig
· Halland
· 8 318 inlägg
Mycket parkering, lite snickeri....bättras på nu! Med hjälp av phl modifierades 2 st kraftiga magnetfästen så att utsugshuven till cylinderputsen lätt kan flyttas runt och låsas i rätt position beroende på val av putsrulle, lutning på bord o typ av bit man putsar. En snabb och mycket bra uppgradering.
Modifieringen bestod i att vi delade magnetfästet samt borrade+gängade M8 hål från sidan och på så vis lätt kunde fästa fästet med en skruv inifrån utsugshuven.
Modifieringen bestod i att vi delade magnetfästet samt borrade+gängade M8 hål från sidan och på så vis lätt kunde fästa fästet med en skruv inifrån utsugshuven.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snyggt! Jag antar att du även suger under bordet?Daniel_N skrev:
Mycket parkering, lite snickeri....bättras på nu! Med hjälp av phl modifierades 2 st kraftiga magnetfästen så att utsugshuven till cylinderputsen lätt kan flyttas runt och låsas i rätt position beroende på val av putsrulle, lutning på bord o typ av bit man putsar. En snabb och mycket bra uppgradering.
[bild]
Nej, tanken var från början att ha både över och under bordet, men tilten på bordet ställde till det en del för oss på den fronten. Jag tänkte därför köra på detta viset ett tag o sen utvärdera. Det funkar hitills väldigt bra. Trots att oscillationen gärna drar ner damm under bordet så är suget väldigt kraftigt och fångar upp väldigt bra även under bordet.V vectrex skrev:
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
Jösses vilken plåga! Själv tänkte jag dricka pilsner och titta på när hustrun målar listerna som jag har monterat. "Det där får målarn trolla bort..." Kanske även komma med en del synpunkter och goda råd. Cykla downhill är för fegisar!
Det där är rätt och slätt dödsförakt!!!mattiasp skrev:
//Ronnie
Grattis till storsegern.Daniel_N skrev:
Jag hade 1a och 2a rätt efter proffsjuryna röstat, Daniel hade koll på husvagnsfolket i träningsoverall som rökar under köksfläkten o där sket sig allt...."folkets röst". Tondöva fanskap.