Hej,

Vi har Danfoss rumstermostater, 24v, till golvvärmen. Det är dessa vi har:

http://www.danfoss.com/North_Americ...tat/7b794bb2-b506-45d8-b720-90e34e62d58d.html

De fungerar som de ska, bortsett från att de inte är kallibrerade rätt (men de fungerar, varje thermostat är konsekvent men skalan och ratten är "fel" i förhållande till varandra). Om vi har 20 grader i alla rum, slår visa till ("klickar") vid 27 grader, andra vid 17 (enligt pricken på rattens läge relativt skalan). Det jag skulle vilja göra är att vrida "ratten" I förhållande till skalan. Det känns som det måste gå, men jag hittar verkligen inget sätt att göra det.

Någon som vet om det går?

Tack

/

Går det inte att dra loss ratten och sätta dit den i ett annat läge. Eller passar den bara på ett ställe på axeln?

Den vita "raatten" som man vrider på snäpper man i ett spår, så den går bara på I ett läge. Det sitter en röd ratt bakom med en pigg som passer I spåret, den som sitter på axeln. Jag hittar inget sätt att få loss den, men har inte vågat bruka så mycket våld.Jag ser ingen skruv eller liknande som laser den till axeln.

Det märkliga är att bruksanvisningen jag hittat på nätetinte sager något, så det måste vara väldigt enkelt. Om det går vill säga ....

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.