Vad tror forumet om det? Jag har nyss lagt två säckar mellan en del av uppfartens cementplattor ( Unisten)
och det verkar vara riktigt bra. Dessutom har jag slagit ut ca tio myrsamhällen som bodde under plattorna på olika håll av tomten. Blåste ut fogarna med högtryck, Efter ett par dagars torkning så strödde jag Danfast i fogarna och sopade bort överskottet rejält.

Nylagda cementplattor med Danfast i fogarna bredvid en grusyta, efter renovering och myrbekämpning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en uppfart med Unisten cementplattor och nylagt Danfast fogmaterial mellan plattorna.
Skapa konto

Härdningen går på ett dygn och är alltså längre än t ex betong.

• Uppfart beströdd med Danfast mellan cementplattorna efter högtryckstvättning.
    Skapa konto
Det verkar dock svårt att få tag på Danfast. Velltra finns på nätet och även Bauhaus skriver på sin webb att de har det i lager. Men båda tar runt 1000 kr i frakt. Jag hittade det till överpris på Ystads Trädgårdstjänst för 299 kr säcken. Hämtpris.

Fungerar det så är det ju fantastiskt. Jag skulle gärna göra det hos oss. Finns den i olika färger?

Den finns i beige och grå. Jag valde grått. Om det fungerar får vi se.Myrorna gillade i vart fall inte att få sina bon igensatta med hårdfog så de som inte stängdes inne drog på annat håll.......

https://www.velltra.se/wp-content/uploads/2015/03/DANFAST_20kg-Hårdfog111.pdf

men som sagt Velltra har inte den hemma utan beställer direkt från fabriken med 800 kr i frakt. Priset på hemsidan är därför fel.

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.