Byggahus.se

Danfast flexfog mellan cementplattor

1. W
    Medlem · Sverige · 64 inlägg

WIP

Medlem
    Vad tror forumet om det? Jag har nyss lagt två säckar mellan en del av uppfartens cementplattor ( Unisten)
    och det verkar vara riktigt bra. Dessutom har jag slagit ut ca tio myrsamhällen som bodde under plattorna på olika håll av tomten. Blåste ut fogarna med högtryck, Efter ett par dagars torkning så strödde jag Danfast i fogarna och sopade bort överskottet rejält.

Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_5343.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder Logga in
    IMG_5341.JPG

Härdningen går på ett dygn och är alltså längre än t ex betong.

2. W

WIP

Medlem
    Det verkar dock svårt att få tag på Danfast. Velltra finns på nätet och även Bauhaus skriver på sin webb att de har det i lager. Men båda tar runt 1000 kr i frakt. Jag hittade det till överpris på Ystads Trädgårdstjänst för 299 kr säcken. Hämtpris.

3. Marlen Eskilsson
    Administrator · Skåne · 6 633 inlägg

Marlen Eskilsson

Administrator
    Fungerar det så är det ju fantastiskt. Jag skulle gärna göra det hos oss. Finns den i olika färger?

4. W

WIP

Medlem
    Den finns i beige och grå. Jag valde grått. Om det fungerar får vi se.Myrorna gillade i vart fall inte att få sina bon igensatta med hårdfog så de som inte stängdes inne drog på annat håll.......

https://www.velltra.se/wp-content/uploads/2015/03/DANFAST_20kg-Hårdfog111.pdf

men som sagt Velltra har inte den hemma utan beställer direkt från fabriken med 800 kr i frakt. Priset på hemsidan är därför fel.

Redigerat 1 aug 2017 12:36
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.