Jag undrar om någon vet var man kan köpa dämpade gångjärn (som till köksskåp), där det finns en ”attrapp” som gör att det ser ut som ett traditionellt gångjärn? Har sett att Vedum har det på sina Louis skåp, men det verkar inte finnas att köpa någonstans. Någon som vet?
Fredrik

Grönt traditionellt badrumsskåp med synliga gångjärn och matchande spegelskåp ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

F femjhansson skrev:
Jag undrar om någon vet var man kan köpa dämpade gångjärn (som till köksskåp), där det finns en ”attrapp” som gör att det ser ut som ett traditionellt gångjärn? Har sett att Vedum har det på sina Louis skåp, men det verkar inte finnas att köpa någonstans. Någon som vet?
Fredrik

[bild]

Kan du inte beställa gångjärnen som reservdel från Vedum?

Hej
Jag har för mig att häfele har något sådant

J jonko skrev:
Kan du inte beställa gångjärnen som reservdel från Vedum?
Jo, jag kollade på det men det verkar bara finnas gångjärn men inte ”attrappen”. Skall prova att ringa dem

S sweden skrev:
Hej
Jag har för mig att häfele har något sådant
Tack för tipset. Skall kolla med dem.

Ola C Ola C skrev:
[länk]

Tycker personligen det är så ogenuint o icke gammeldags det kan bli att skruva på nåt helt onödigt för att få det att se gammalt o genuint ut men det är ju inte jag som ska ha dom:rolleyes:
Jo jag vet att det inte är idealt. Hade gärna satt traditionella gångjärn, vilket jag gjort i många möbler, men det går inte att få till ”automat stängningen och dämpningen, o då mitt nya skåp kommer användas mycket blir detta en trade-off, om det går att få till såklart.

F femjhansson skrev:
Jo, jag kollade på det men det verkar bara finnas gångjärn men inte ”attrappen”. Skall prova att ringa dem

Kolla med valfri återförsäljare, min erfarenhet av andra tillverkare är att allt går att beställa som reservdel även om det ibland kan bli lite dyrare än önskat..

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.