Har funderingar på att att skaffa en grovdammsugare och koppla till cirkelsåg, kap fräs mm. Det ska vara en som slår på/av när maskinen slås på/av.
Nån som har tips på en sådan? Vet att festool har en, men finns det någon annan som är lite prisvänligare?

Festool har flera; kräsher har minst en, Alto likaså. sen finns det på Jula, Clas Olson osv också.

Jag har en Kärscher 2234PT, mycket nöjd med den, kostar mellan 2200-2500:- beroende på affär.

Suveränt med eluttag och automatik. Hade aldrig köpt utan om man ska köra verktyg.

;D

Har själv en Kärcher 2234PT som jag är extremt nöjd med. Köpte den på Bauhaus för någon månad sedan för ungefär 1600 pix. Valde mellan den och en Alto i samma prisklass. Alton föll bort för att den hade extremt sunkiga hjul (skulle bli galen på den rätt kvickt) samt att påsarna var dyrare. Däremot var slangen längre, den hade större luftfilter och röret till golvmunstycken lite mer gediget än Kärcherns plaströr. Följer med en liten slang med smalare diameter till Kärchen. Denna sätter man mellan valfritt handverktyg och den vanliga slangen, funkar finfint till min Festool-slip. Till min Bosch handcirkel passar den vanliga slangen direkt.

Är som sagt mycket nöjd med Kärchen, mycket mer nöjd än jag trodde jag kunde bli över en dammsugare ;) Autostarten är topp med både slipen och sågen. Har kört rätt mycket gips/betongdamm i Kärchen och kan inte se något damm i filtret i den. Man kan dessutom fylla påsarna rejält innan sugförmågan blir för dålig.

Kemi skrev:
Jag har en Kärscher 2234PT, mycket nöjd med den, kostar mellan 2200-2500:- beroende på affär.

Suveränt med eluttag och automatik. Hade aldrig köpt utan om man ska köra verktyg.

;D
Skrev lite fel pris ;D

Min kostade 1595:- på K-Rauuta i Luleå. Vet inte vad jag tänkte på när jag skrev det förra. Hehe

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.