Hallå!

Jag har en två-årig Electrolux EUO9GREEN som sedan några månader tillbaka har svårt att starta. Detta skedde precis i samband med slutet på garantitiden. Det kan ta minst tio försök i hemmets alla eluttag innan den startar. Jag vet inte om det har något med själva strömbrytaren, eller om eluttaget faktiskt spelar roll. Jag har ingen lust att lämna in till reparation för hutpriser.

Rekommenderar förövrigt inte att köpa köpa electrolux, denna produkt fungerar felfritt men verkar utsatt för ett "planerat åldrande".

• Gilla
amijonsson
  • Laddar…
Mats-S
Vå gamla e-lux, typ minst 15 år är också lite trögstartad. Knepet är att slå till strömbrytarknappen med ett hårt kort slag, brukar funka bäst med foten. Samma sak för avstängning. Men som sagt, den är 15 år så det är ok :-)
Vår e-lux på övervåningen, typ knappt 10år funkar utan minsta problem. liten lätt och suger bra.

G Gatherya skrev:
Hallå!

Jag har en två-årig Electrolux EUO9GREEN som sedan några månader tillbaka har svårt att starta. Detta skedde precis i samband med slutet på garantitiden. Det kan ta minst tio försök i hemmets alla eluttag innan den startar. Jag vet inte om det har något med själva strömbrytaren, eller om eluttaget faktiskt spelar roll. Jag har ingen lust att lämna in till reparation för hutpriser.

Rekommenderar förövrigt inte att köpa köpa electrolux, denna produkt fungerar felfritt men verkar utsatt för ett "planerat åldrande".
Kollat båda filtren?

En hemdammsugare. en mjukstart på den ? , startar upp med ökande fart och kanske en form av reglering av farten på den. Säkert då att mjukisen bråkar. ring dom och fråga vad en sådan kostar. En annan sak som det kan vara och en klassiker, sladden är gjuten vid stickproppen, vicka fram och tillbaka vid den när den sitter i uttaget eller klipp av och sätt på en ny, detsamma kan kan hända vid klammer som håller sladden i uppvindningen i maskinen. Heter kabelbrott

Finns det som dom använder såna där "dra efter sig dammsugare fortfarande" ?
Dags att uppgradera på dammsugar-fronten.
idag är sladdlösa eller ännu bättre Robotdammsugare så pass bra att lika byta till nån sån.
Har man robot kan man komplettera med billigaste dammsugaren om man har behov.

G Gatherya skrev:
Hallå!

Jag lagade min dammsugare här för några veckor sen. Absolut vanligaste felet på dammsugare (i min värld ) är sladden. Antingen strax utanför kontakten du sätter in i väggen, eller längst in i 'sladdvindan'.
Byta kontakten och kapa sladden med 30cm går snabbt och enkelt. Att kapa 30cm längst in är pilligare men klart görbart.(tog mig ca 45min).

• Gilla
HasseTeknik och 1 till
  • Laddar…
G Gatherya skrev:
Hallå!

Exakt likadan dammsugare har jag. Exakt samma fel. Också runt 2 år sen inköp. Alltid haft Electrolux o de har hållit runt 20 år. Denna strular efter 2. Har du fått ordning på den? MVH Ami

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.