Hej mitt gamla Munstycke värka ej passa till min nya såg gcm 8 sjl..är det bara Bosch original som passar in där? Eller finns det någon kopia av adapter? Ska passa till min nilfisk dammsugare. Tips mottages
Ett dammsugarhuvud från en Nilfisk dammsugare kopplas inte ihop med ett sågmunsstycke på en arbetsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vet ej vad den adapter ska heta. Hitta Inga träffar någon som är insatt i detta?

Jag använder Kärchers adapter som medföljde i WD6 Premium till SJL.. Funkar ypperligt. Passar och sitter perfekt.

Hand håller en Kärcher-adapter ansluten till verktyg, med golv och städutrustning i bakgrunden.
Skapa konto

Fick bara med denna tror ja.. den passa dom flesta Bosch maskiner men ej denna.. vet ej hur ja ska få ill detta. Ska ju passa till nilfisken också

Handhållen elektrisk borr med sladd på ett rutigt golv med kartong och förpackning.
Skapa konto

Närbild av en dammsugarslang och munstycke mot en bakgrund av ett rutigt tyg och ett trägolv.
Skapa konto

Ja den funkade , men plasten va rätt styv skulle behövt mer gummi i sig och varit tjockare. Men håller säkert ett tag. Tack

magnlar skrev:
Jag använder Kärchers adapter som medföljde i WD6 Premium till SJL.. Funkar ypperligt. Passar och sitter perfekt.

[bild]
Prövade med en dylik från en WD5 Premium, förmodligen exakt samma. Den passade bra, men efter ett tag upptäckte jag att det nedre insuget satte igen. Adaptern från kärcher täppte nästan helt till det lilla hålet där nedre insuget går in i slangen.

LHelge skrev:
Prövade med en dylik från en WD5 Premium, förmodligen exakt samma. Den passade bra, men efter ett tag upptäckte jag att det nedre insuget satte igen. Adaptern från kärcher täppte nästan helt till det lilla hålet där nedre insuget går in i slangen.
Precis.. Jag upptäckte samma sak, när nedre insuget inte sög något alls. Kapade bort främre delen av adaptern. Blev bättre. Dammsugaren var en WD6 Premium.

Min såg skita ner mycket även med dammsugare. Missa en hel del.. Hoppas man kan lösa den biten på något vis

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.