Vi bygge hus för snart två år sedan, och vi har riktigt dåligt tryck i slangen. Vi har bra tryck i alla kranar i huset men inte till utkastarna. Det är en lite speciell lösning på hur rören är dragna, utkastaren har dia18 och fram till den är det 12mm.
Det är detta som är problemet eller?
Det är detta som är problemet eller?
Ja samt att vinklarna och alla övergångar bromsar.Niklas Lixenstrand skrev:
Troligen rätt så klent hål genom dessa delar.
Tack för tipsen, kan jag göra det själv, eller måste jag anlita proffs?
Stäng huvudkranen först. Börja Sedan med att demontera vattenutkastaren och kontrollera stången och ventilkäglan, när stången är ute öppna för vattnet på huvudkranen, kommer det mycket vatten så är felet i utkastaren, men kommer det bara lite vatten så är det stopp i rören. Dom böjarna bör inte påverka så mycket.
Jag har råkat ut för att det kommit in frigolit i rör vid nybyggnation och det har fastnat vid utkastarens ventil. Det kom ut ventilen var borta.
Lycka till.
Jag har råkat ut för att det kommit in frigolit i rör vid nybyggnation och det har fastnat vid utkastarens ventil. Det kom ut ventilen var borta.
Lycka till.
Tack för alla svar!
Klicka här för att svara
