Vi bygge hus för snart två år sedan, och vi har riktigt dåligt tryck i slangen. Vi har bra tryck i alla kranar i huset men inte till utkastarna. Det är en lite speciell lösning på hur rören är dragna, utkastaren har dia18 och fram till den är det 12mm.
Det är detta som är problemet eller?
 
  • Rörsystem med minskning från 12mm till 18mm dia för utkastare, visar möjlig orsak till dåligt tryck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
optimum
Niklas Lixenstrand Niklas Lixenstrand skrev:
Vi bygge hus för snart två år sedan, och vi har riktigt dåligt tryck i slangen. Vi har bra tryck i alla kranar i huset men inte till utkastarna. Det är en lite speciell lösning på hur rören är dragna, utkastaren har dia18 och fram till den är det 12mm.
Det är detta som är problemet eller?
Ja samt att vinklarna och alla övergångar bromsar.
Troligen rätt så klent hål genom dessa delar.
 
optimum optimum skrev:
Ja samt att vinklarna och alla övergångar bromsar.
Troligen rätt så klent hål genom dessa delar.
Har du tips på hur det kan förbättras?
 
Niklas Lixenstrand Niklas Lixenstrand skrev:
Har du tips på hur det kan förbättras?
Nya rör och smidigare övergångar? :)
 
  • Gilla
optimum
  • Laddar…
Appendix Appendix skrev:
Nya rör och smidigare övergångar? :)
Mmm precis, vad är en smidig övergång?
 
optimum
Appendix Appendix skrev:
Nya rör och smidigare övergångar? :)
Helt min åsikt.
Ta bort strypningar.
 
Tack för tipsen, kan jag göra det själv, eller måste jag anlita proffs?
 
optimum
Niklas Lixenstrand Niklas Lixenstrand skrev:
Tack för tipsen, kan jag göra det själv, eller måste jag anlita proffs?
Beror på hur händig du själv är,

Om inte, ta hjälp av ett proffs, rätt snabbt fixat.
 
Stäng huvudkranen först. Börja Sedan med att demontera vattenutkastaren och kontrollera stången och ventilkäglan, när stången är ute öppna för vattnet på huvudkranen, kommer det mycket vatten så är felet i utkastaren, men kommer det bara lite vatten så är det stopp i rören. Dom böjarna bör inte påverka så mycket.
Jag har råkat ut för att det kommit in frigolit i rör vid nybyggnation och det har fastnat vid utkastarens ventil. Det kom ut ventilen var borta.
Lycka till. :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.