Har sedan strax före jul fått dåligt tryck i kranen, den maxar på 2 bar. Samma dag som detta noterades så har även vvc pumpen börjat göra ett "plaskande" ljud.
Har fyllt på med tryck i hydropress samt skruvat upp igångaättningstrycket på tryckströmbrytaren ifrån 2.5 till 3.5 bar. Detta har dock inte gjort någon skillnad. Jag öppnade till brunnen och det låter svagt ljud som att pumpen går hela tiden.
Är det pumpen i brunnen som är kass eller tryckatrömbrytaren ellrr vad tror ni? Kabel till pumpen i brunnen veerkar skarvad så är nog bytt någon gång men hittar inga papper på det.
Nu idag på morgonen verkar den inte orka över 1.3 bar.
Har fyllt på med tryck i hydropress samt skruvat upp igångaättningstrycket på tryckströmbrytaren ifrån 2.5 till 3.5 bar. Detta har dock inte gjort någon skillnad. Jag öppnade till brunnen och det låter svagt ljud som att pumpen går hela tiden.
Är det pumpen i brunnen som är kass eller tryckatrömbrytaren ellrr vad tror ni? Kabel till pumpen i brunnen veerkar skarvad så är nog bytt någon gång men hittar inga papper på det.
Nu idag på morgonen verkar den inte orka över 1.3 bar.
Redigerat:
Har du galvat rör eller slang från brunnen in till huset? Har du otur så har röret gått sönder och fyller marken med vatten från brunnen istället för din tank. Hos dottern hände det. Vi fick gräva ner ny slang så fungerade det igen.
MVH/Anders
MVH/Anders
Tack Anders. Jag tror det är slang. Hur vet jag om detta har hänt? Jag noterar inget vid markytan vid brunn eller i krypgrundA AndHay skrev:
Ja den håller trycket. Trycket faller långsamt när man spolar med pump avstängd.S Strontus skrev:
Jag testade nu även att lyssna ner i brunnen när pumpen var avstängd och hör samma svaaaga brummande.. så vet inte längre vad det är jag hör.. Detta antar jag ökar sannolikheten för att det är tryckströmbrytaren som fått spel(?)
Klicka här för att svara




