4 715 läst ·
4 svar
5k läst
4 svar
dåligt sug i Makita gruvdammsugare
hej min MAKITA VC4210M UNIVERSALDAMMSUGARE 1400 W M-KLASS 42L suger dåligt har prövat suget utan och med det stora filtret. oavsett så är suget dåligt. När jag setter i ett rent filter så indikerar den att det är stopp i slangen trots att jag inte har någon slanginkopplad
har även prövat utan påse och det är ingen skillnad. Har öppnat och blåst rent runt motorn. någon som har en någon ide på vad det är? och vad jag kan göra ?
mvh oskar
har även prövat utan påse och det är ingen skillnad. Har öppnat och blåst rent runt motorn. någon som har en någon ide på vad det är? och vad jag kan göra ?
mvh oskar
Jag kollade bara reservdelslistan på Makitas hemsida och hittade två filter plus diffusor för motorn. När jag nu läst manualen så ser jag att motorfiltret är ett tillbehör för dammig miljö.
Se: VC4210M.pdf (icmsmakita.eu)
I artikellistan finns också en tryckgivare (item 38). Har du kollat att den inte är tät för det är den som styr indikatorn. Fungerar vavtalsregleringen?
Se: VC4210M.pdf (icmsmakita.eu)
I artikellistan finns också en tryckgivare (item 38). Har du kollat att den inte är tät för det är den som styr indikatorn. Fungerar vavtalsregleringen?
Klicka här för att svara