Jag har slipat och spacklat igen ett gäng runda hål urtagna med hålsåg och återställda med samma gipspuckar 3 gånger nu med spacklet nedan utan att få det att fyllas igen helt. Är det jag som är talanglös eller har jag helt enkelt ett skitspackel?
 
  • Spackelhink med blått lock på grått underlag. Text "MODULAN", "352", "Fill + Finish". Siktdetaljer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur mycket slipar du? Du måste ha spackel kvar runt om.
 
K
Ta ett foto på hålen.
 
Utifrån era svar så misstänker jag att jag kanske spacklar för lite och runt själva hålen och kanske slipar för mycket.
 
  • Vägg med en öppning, kabel, och täckt hål eller lagning. Vit bakgrund, linjer och skuggor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vattenskada på tak, gulfläck, fuktskada, tak och vägg i en byggnad, behöver troligen reparation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit vägg med lagad spricka och svart böjbar slang genom hål.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Måla 1 sväng på lagningen så ser du bättre.
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
För lite spackel och större omkrets.
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
Tack för tipsen, hoppas på bättre lycka den här gången
 
  • Vit vägg med spacklade fläckar och genomföringshål med kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Och med sådana hål drar man vid sista spacklingen över med en spackel på minst 30 cm (glömde skriva det).
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.