2 371 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Dåligt slipat golv
Hej!
I torsdags fick vi vårt parkettgolv slipat och lackat. Golvet är ett fiskbensmönstrat ekparkettgolv av den äldre typen. Det gick väldans fort. Sliparen blev klar på en halv dag! Men när vi synat golvet efter att lacken torkat syns det att det blev fort men fel.
1. Det är inte lackat på några fläckar på vissa ställen speciellt vid dörrposterna.
2. Golvet har blivit väldigt ljust på vissa partier, medans det fortfarande är mörkt på andra. Ska det bli så? Vad beror det på? Blir de ytor som står upp mer ljusare?
3. Golvsliparen har slarvat när han har dammsugit efter slipningen, med följd att det är en aning knottrigt på vissa ställen, där slipdamm fanns kvar.
4. Man kan se ränder i golvet som är tvärs träriktningen. Kan det vara att han slipat slarvigt så att slipränderna fortfarande är kvar?
5. På ett ställe syns en bredare "rand". Rummet är utbyggt på 50-talet och antagligen är det en liten nivåskillnad just där. När han då har slipat har slipningen inte tagit jämnt över den ojämna ytan.
En del av detta kanske man får räkna med. Tex punkt 2, 5!?
Frågan är nu vad ska vi göra nu? Om en mindre än en vecka flyttar vi in och då ville vi ju ha golvet klart. Så omslipning och omlackning känns ju sådär lockande.
Vad tycker ni att vi ska göra?
Golvsliparna heter Golvhantverkarna, Stockholm.
/Ziro
I torsdags fick vi vårt parkettgolv slipat och lackat. Golvet är ett fiskbensmönstrat ekparkettgolv av den äldre typen. Det gick väldans fort. Sliparen blev klar på en halv dag! Men när vi synat golvet efter att lacken torkat syns det att det blev fort men fel.
1. Det är inte lackat på några fläckar på vissa ställen speciellt vid dörrposterna.
2. Golvet har blivit väldigt ljust på vissa partier, medans det fortfarande är mörkt på andra. Ska det bli så? Vad beror det på? Blir de ytor som står upp mer ljusare?
3. Golvsliparen har slarvat när han har dammsugit efter slipningen, med följd att det är en aning knottrigt på vissa ställen, där slipdamm fanns kvar.
4. Man kan se ränder i golvet som är tvärs träriktningen. Kan det vara att han slipat slarvigt så att slipränderna fortfarande är kvar?
5. På ett ställe syns en bredare "rand". Rummet är utbyggt på 50-talet och antagligen är det en liten nivåskillnad just där. När han då har slipat har slipningen inte tagit jämnt över den ojämna ytan.
En del av detta kanske man får räkna med. Tex punkt 2, 5!?
Frågan är nu vad ska vi göra nu? Om en mindre än en vecka flyttar vi in och då ville vi ju ha golvet klart. Så omslipning och omlackning känns ju sådär lockande.
Vad tycker ni att vi ska göra?
Golvsliparna heter Golvhantverkarna, Stockholm.
/Ziro
Reklamera så fort som möjligt (och gör det skriftligt, för anteckningar på alla telefonsamtal).
Konsument Göteborg har exempel på hur en skriftlig reklamation ser ut:
http://www.konsument.goteborg.se/prod/konsumentgbg/dalis2.nsf/535e371e7fd657aec1256a5c0045675f/4d55294f19edcb28c1256b51003dcc18!OpenDocument
/ama
Konsument Göteborg har exempel på hur en skriftlig reklamation ser ut:
http://www.konsument.goteborg.se/prod/konsumentgbg/dalis2.nsf/535e371e7fd657aec1256a5c0045675f/4d55294f19edcb28c1256b51003dcc18!OpenDocument
/ama
Jättebra länk, tack!ama skrev:Reklamera så fort som möjligt (och gör det skriftligt, för anteckningar på alla telefonsamtal).
Konsument Göteborg har exempel på hur en skriftlig reklamation ser ut:
http://www.konsument.goteborg.se/prod/konsumentgbg/dalis2.nsf/535e371e7fd657aec1256a5c0045675f/4d55294f19edcb28c1256b51003dcc18!OpenDocument
/ama
Klicka här för att svara