Håller med de övriga som säger "Ring omedelbart". Har själv exempel på hus i närheten som har bytt fönster och "fått" något som de inte väntade sig. Har själv lyckats bli vid ett par extra fönster med karm hos några som har bytt ut inför en eventuell tillbyggnad...

Henrik
 
En uppdatering... det gick inte att avboka... 111000 SEK fönster som jag inte vill ha, men inte kan avboka. Snickaren kommer hit för att börja monteringen i morgon. Jag kommer att lägga upp bilder och länka ut härifrån när det finns något att se. Kanske det blir bra... man kan ju hoppas.

P
 
Redigerat:
Ojojoj, stackars dig! :eek:
Kan du inte avbeställa snickaren och se om du kan bli av med fönstrena på Blocket med en rimlig förlust?

Detta visar att man kan inte vara nog tydlig i kontakt med hantverkare! Man tror att man har förstått varandra och sedan visar det sig att man har förstått helt olika..... Synd om din fru också, och om snickaren som trodde han gjorde rätt.
 
BigPhil skrev:
En uppdatering... det gick inte att avboka... 111000 SEK fönster som jag inte vill ha, men inte kan avboka. Snickaren kommer hit för att börja monteringen i morgon. Jag kommer att lägga upp bilder och länka ut härifrån när det finns något att se. Kanske det blir bra... man kan ju hoppas.

P
Ojoj...men vad har du för gluggar om dom ligger på nästan 8000:-/st?
Är det special?
 
Usch då...trist historia.
 
TorpAnders skrev:
Ojoj...men vad har du för gluggar om dom ligger på nästan 8000:-/st?
Är det special?
Tja, det finns 14 fönster så det är 6500st, med en saftig rabatt. :o
 
Och vad säger allmogefönster om du säger att du inte vill ha fönstren, är det handpenningen som åker eller är det fullt betalt som gäller?

Jag vet att det inte är vad du vill höra helst, men jag skulle ju inte ha gjort på det sättet snickaren ville göra. Förstår att han ville göra så eftersom det är ganska enkelt jämfört med vad som annars behöver göras. Men lägger man så mycket pengar på nya, fina fönster vill man ju att ALLT ska se bra ut, inte bara "det nya fönstret".

Fasen vad jag lider med er.
 
Jag har visserligen stora fönster (60talshus) men den "fönsterspecialist" som jag hade hemma ville göra just så han också. Mina föräldrar har så vet jag.

Jag drog i bromsen av anledningen att allt trä i mitt hus verkar vara ruttet (allt som varit i kontakt med yttervärlden i alla fall).

Hos mina föräldrar ser det inte konstigt ut, men nu har dom panelat om och antagligen anpassat den nya panelen efter fönstrena.

Jag har bott i ett putshus, där fönstrena byttes, och det syns trots SERIÖSA försök från fönsterbytarna spår av bytet. Men men...
 
Tråkig historia....

Personligen tycker jag nog att även om hantverkarn sagt att han skall använda existerande karmar så borde han även nogsamt förklarat konsekvenserna av sitt tänkta tillvägagångssätt.

Det pratas ofta om att kunden är skydig att informera sig om vad hantverkare skall göra...jag jobbar i IT-branschen och om jag var hemma hos en hantverkare så skulle nog jag kunna berätta exakt vad som jag skulle behöva göra för att hjälpa honom med eventuella IT problem i hans hus utan att han för den skull skulle fatta vad jag tänkte göra....är det då hans skyldighet att förstå om jag slänger mig med branschtermer?

Oj det blev långt....

Frippan
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.