Hej
Denna uteplats fick vi gjord av byggfirma i juli förra året. Vad säger ni? Borde inte virket ha krympt tills nu eller ska jag bara ha mer tålamod?

Senast idag när jag rengjorde lite fick jag sopa undan vattnet utanför golvet.

Mvh JD
 
  • Nyllagt trädäck med vatten på ytan nära en trädgårdsmöbel, indikerande att virket inte krympt trots tiden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vilket väderstreck är det och kommer solen åt?
Var det mellanrum i slutet av sommaren?
 
Nordväst skulle jag säga så det är framåt eftermiddagen solen kommer på alltmer..
Det har aldrig varit mellanrum.

Frågan är om jag nu kan kräva att det blir åtgärdat av samma firma. De sa att jag skulle ge det tid. Sent i november när jag frågade om det sa samma byggare: "Trallen är ett levande material som torkar och sväller hella tiden efter årets gång. Men ge det en sommar till".

De gjorde även en utbyggnad av huset som vi är nöjda med så tror inte de som default är luriga av sig...
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.