Tveksam att pumpen inte skulle räcka till och att vattnet då skulle bara gå i nedervåningen.

Är du säker på att ventilerna verkligen är öppna?? Har aldrig sett den funktion du nämner...

Vilket fabrikat på styrdon och mojäng??

Hur stor/liten är golvv-pumpen..?

Matss skrev:
Är du säker på att ventilerna verkligen är öppna??
Ta loss alla styrdonen ifrån fördelarna så du är säker på att de är öppna. Märk upp dem först bara så du minns vilken som går till vilken.

tonlu skrev:
Jag har en mojäng på väggen som reglerar hur mycket magnetventilen skall vara öppen eller stängd (flödet). .
Av eller på, något mellan ting finns inte.

Matss skrev:
Tveksam att pumpen inte skulle räcka till och att vattnet då skulle bara gå i nedervåningen.

Är du säker på att ventilerna verkligen är öppna?? Har aldrig sett den funktion du nämner...

Vilket fabrikat på styrdon och mojäng??

Kollar jag på magnetventilernas lilla "fönster" så ser dom alla ut att vara helt öppna.

Allt kommer från thermotech.
http://www.thermotech.se/

PX-21 skrev:
Hur stor/liten är golvv-pumpen..?
Jag tror att IVT 490'n har 160 liter varmvatten och 40 liter till golvärmen.

Palte skrev:
Av eller på, något mellan ting finns inte.
Jag har för mig när jag testat att vrida fram och tillbaka att den är steglös. Vrider jag på min väggmojäng till hälften så stänger den ventilen till hälften. Men jag kan ha fel här. Jag måste nog hem och kolla det en gång till först innan jag vet säkert.

Att plocka bort alla magnetventiler och köra helt öppet skall jag testa ikväll. Bra ide!

Kolla så att ventilerna styr rätt slinga. Jag fick aldrig värme på mitt badrumsgolv medans hallgolvet alltid var varmt.
Det visade sig att rumsgivarna styrde fel slingor.....

Hocke skrev:
Kolla så att ventilerna styr rätt slinga. Jag fick aldrig värme på mitt badrumsgolv medans hallgolvet alltid var varmt.
Det visade sig att rumsgivarna styrde fel slingor.....
Joman, det gör dom. Det är ju jag som kopplat elen så det är klart det är rätt :D
Tack ändå för tipset!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.